۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

تصویر بازار مسکن به روایت بانک مرکزی/ کاهش محسوس معامله ساختمان

۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹
کد خبر: 376766
تصویر بازار مسکن به روایت بانک مرکزی/ کاهش محسوس معامله ساختمان

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مرداد ماه سال1398، به 3.3هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 31.3 و 72.6درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در مرداد ماه سال جاری، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 130.3 میلیون ریال بود. قیمت مسکن در مرداد نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 2.4 درصد کاهش و 76.0 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در مرداد ماه سال1398 تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 3/3هزار واحد مسکونی رسید. که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 31/3 و 72/6درصد کاهش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش مسکن (یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران) 130/3میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 2/4درصد کاهش و 76درصد افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ گفتنی است، «گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در مرداد ماه سال 1398»، برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده می‌شود.

قیمت روز مسکن در تهران

حجم معاملات مسکن

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در مرداد ماه سال 1398حاکی از آن است که از مجموع 3292واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا 5سال ساخت با سهم 41/8درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با مرداد ماه سال قبل 2/5واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت 6 تا 10سال و بیش از 20سال افزوده شده است.

قیمت روز مسکن در تهران

قیمت روز مسکن در تهران

قیمت روز مسکن در تهران

قیمت روز مسکن در تهران