۰ نفر

کوچ پنت‌هاوس‌ها از تهران به شهرستان‌

۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۰۶
کد خبر: 373378
کوچ پنت‌هاوس‌ها از تهران به شهرستان‌

شش‌شهر بزرگ کشور اخیرا چشم‌شان به واحدهای مسکونی میلیاردی در طبقات بالایی برج‌ها روشن شده؛ پنت‌هاوس‌هایی که قیمت بعضی از آنها به ۱۵میلیارد تومان می‌رسد.پنت‌هاوس‌های میلیاردی دیگر تنها مختص بازار تهران نیستند؛ جدیدا فایل‌های لوکس فروش پنت‌هاوس را می‌توان در دیگر شهرها هم پیدا کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از هفت صبح، پنت‌هاوس‌هایی که شاید قیمتشان به همتایان پایتخت‌نشین نرسد اما از نظر امکانات و ویژگی‌ها از پنت‌هاوس‌های تهران چیزی کم ندارند. در این گزارش کاری به پنت‌هاوس‌های لوکس تهران نداریم. به عبارتی در این گزارش سراغ گران‌ترین واحدهای مسکونی در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت رفته‌ایم. شهرهایی مثل مشهد، اصفهان، کرج، شیراز و اهواز که حالا دیگر پذیرای پنت‌هاوس‌ها هستند.

*** مشهد؛ پنت‌هاوس ۵۵۰متری با قیمت ۱۲میلیارد

بلوار صارمی ‌مشهد، محل یکی از پنت‌هاوس‌هایی است که می‌توان از بالکن آن کل شهر را مشاهده کرد. این پنت‌هاوس زیاد جدید نیست، آنطور که پیداست از سال ۹۴ این برج در بلوار صارمی‌ قد علم کرده و پنت‌هاوس آن جدیدا سر از آگهی‌های مسکن مشهد درآورده. آنطور که از جزئیات آگهی پیداست، این پنت‌هاوس ۵۵۰متر مربع زیربنا دارد و یک حیاط ۱۸۰متری هم در اختیار مشتری است که در قیمت پنت‌هاوس محاسبه نشده. صاحب این پنت‌هاوس آن را ۱۲میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده که نشان می‌دهد قیمت هر مترمربع آن حدود ۲۲میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

امکانات‌: ‌مجموعه آبی‌، نگهبانی ۲۴ساعته‌،سالن ماساژ، سالن ورزش، سالن اجتماعات، مجموعه بازی کودکان، کارواش، کف ‌پنت‌هاوس تکسرام است و کابینت‌ها از جنس چوب صفحه کورین. ‌ دارای سیستم سرمایش و گرمایش چیلر ‌.‌ چشم‌انداز پنت‌هاوس از بالکن درجه یک است و هیچ ساختمان دیگری جلوی دید ساکنان این پنت‌‎هاوس را نگرفته.

*** اصفهان؛ پنت‌هاوس ۳۴۰متری با قیمت ۱۰٫۵میلیارد

یک برج شش‌طبقه در خیابان ملاصدرا واقع در محله مرداویج اصفهان. موضوع یک پنت‌هاوس ۳۴۰متری است که از سال ۹۵ تا حالا یعنی از زمان ساخت این برج، کلید نخورده . این پنت‌هاوس با قیمت ۱۰٫۵میلیارد تومان آگهی شده که نشان می‌دهد قیمت هر متر مربع آن رقمی‌ در حدود ۳۱میلیون تومان است. این واحد علاوه بر ۳۴۲متر زیربنا، حدود ۳۰۰متر حیاط دارد. چهارخوابه است که دوخواب آن مستر به حساب می‌آید. دو آشپزخانه دارد و سه سالن مجزا. با دو درب ورودی که یکی مخصوص مالکان و دیگری مخصوص مهمانان است.

‌ انواع سنگ‌های مرمر، مرمریت خارجی و سنگ کوارتز برای ساخت این واحد مسکونی به کار رفته است. او در صحبت‌هایش مدام از عباراتی مثل لاکچری و باکلاس برای تعریف از ویژگی‌های پنت‌هاوس استفاده می‌کند. سیستم گرمایش و سرمایش خانه برعهده چیلر و پکیج است. این پنت‌هاوس دو پارکینگ مجزا دارد و ‌ انباری آن به حدی بزرگ است که بتوانید کل وسایل غیرضروری‌تان را در آن جا کنید. ‌

*** کرج؛ پنت‌هاوس ۵۰۰متری با قیمت ۱۵میلیارد

کار ساخت یک برج هشت‌طبقه در بلوار گلستان واقع در عظیمیه کرج تازه به پایان رسیده. صاحب خانه می‌خواهد پنت‌هاوس این مجموعه را به قیمت ۱۵میلیارد تومان بفروشد. این پنت‌هاوس ۵۰۰متر زیربنا دارد و این یعنی قیمت هر مترمربع آن ۳۰میلیون تومان در نظر گرفته شده است. از آنجایی که این پنت‌هاوس در شمال شرق کرج واقع شده، وقتی در بالکن آن بایستید، کل شهر زیرپایتان است.

برای همین صاحب آگهی از عبارت ویوی ۳۶۰درجه استفاده کرده و آنطور که او می‌گوید، هیچ ساختمان دیگری به این پنت‌هاوس مشرف نیست. امکانات: ‌ پنج‌خوابه است که همگی مستر هستند. ۱۵۰متر تراس مشجر قابلیت روف‌گاردن‌، سیستم تهویه چیلر سرد و گرم برای استفاده در تمام فصول‌، گل‌کاری‌های پنت‌هاوس با سیستم آبیاری هوشمند‌ و درب ورودی باغبان و نگهبان ‌جداگانه ‌. سنگ اسلب درون پذیرایی از جنس وارداتی بارسلون گلدن بلک است. این پنت‌هاوس لاندری بزرگی دارد و وان جکوزی و سونا درون پنت‌هاوس و به صورت اختصاصی در نظر گرفته شده. درب‌های این واحد همگی از جنس چوب راش است و حدود دو و نیم متر ارتفاع دارد.

*** شیراز؛ پنت‌هاوس ۴۰۰متری با قیمت ۱۲میلیارد

لوکس و خوش‌نقشه عبارت‌هایی است که صاحب آگهی برای تعریف از پنت‌هاوس خود به کار می‌برد. یک پنت‌هاوس ۴۰۰متری در شیراز که با قیمت ۱۲میلیارد تومان آگهی شده است. به عبارتی می‌توان گفت هر مترمربع این پنت‌هاوس ۳۰میلیون تومان قیمت دارد. تازه جدای از زیربنای مسکونی، ۲۵۰متر حیاط اختصاصی هم برای این پنت‌هاوس درنظر گرفته شده. آنطور که از جزئیات آگهی پیداست، این پنت‌هاوس در محله ستارخان شیراز واقع شده و چهارخوابه است.

امکانات: ‌هر چهارخواب مستر هستند. ‌پنجره‌های‌تمام قد که وقتی روبه‌روی آنها بایستید، کل شیراز زیر پایتان است. ‌سونا و استخر حداقل انتظاراتی است که می‌توان از یک پنت‌هاوس ۱۲میلیاردی داشت. ‌دارای سیستم هوشمند مجهز ‌و نورگیرش به خاطر پنجره‌های بزرگی که دارد، عالی است. ‌سه پارکینگ اختصاصی با گنجایش پنج ماشین ‌. ‌علاوه بر ۴۰۰متر زیربنا و ۲۵۰متر حیاط اختصاصی، انباری هم در اختیار صاحب پنت‌هاوس قرار خواهد گرفت. این پنت‌هاوس روف‌گاردن دارد و با آسانسورهایش می‌توان اسباب و اثاثیه منزل را جابه‌جا کرد. ‌

*** تبریز؛ پنت‌هاوس ۴۰۰متری با قیمت ۱۴میلیارد

بلوار ولیعصر، خیابان فروغی تبریز . یک مشاور املاک آگهی آن را منتشر کرده و می‌گوید صاحب پنت‌هاوس دست کم ۱۴میلیارد تومان برای آن پول می‌خواهد. این پنت‌هاوس ۴۰۰متر زیربنا دارد و این یعنی هر متر مربع آن ۳۵میلیون تومان می‌ارزد. این پنت‌هاوس در طبقه ششم قرار دارد و دوبلکس است. امکانات: ‌سیستم گرمایش از کف‌، پارکت، کابینت، کمد دیواری، لوستر و کاغذدیواری مخفی. استخر و سونا این واحد مسکونی با دیگر واحدهای برج مشترک است که این یک نکته منفی به حساب می‌آید. با این حال می‌توان روی نصبیات ایتالیایی، آلمانی و انگلیسی آن حساب باز کرد. حق پارک سه خودرو، دوآسانسور هشت‌نفره و یک آسانسور باری ایتالیایی، سیستم امنیتی و ضد سرقتی آلمانی از جمله امکانات این برج لوکس در شهر تبریز است.

*** اهواز؛ پنت‌هاوس ۳۰۰متری با قیمت پنج‌میلیارد

اهواز کوچکترین شهری است که اخیرا رد پای پنت‌هاوس‌ها در آن به چشم می‌خورد. کار ساخت یکی از پنت‌هاوس‌ها به تازگی تمام شده و حالا وقت فروش آن توسط مشاوران املاک فرا رسیده است. این پنت‌هاوس ۳۰۰متر زیربنا دارد و در محله کیانپارس اهواز و در طبقه هفتم برج قرار دارد. این پنت‌هاوس نسبت به همتایانش در دیگر شهرها قیمت کمتری دارد و پنج‌میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. با این حساب هر مترمربع آن حدود ۱۷میلیون تومان در نظر گرفته شده که برای شهری مثل اهواز رقم کمی ‌نیست. صاحب آگهی ادعا می‌کند، این پنت‌هاوس توسط یک سازنده برند و با متریال روز دنیا ساخته شده است.

امکانات: کفپوش‌ از جنس سنگ‌های یک‌در‌یک‌، ‌کاغذ دیواری درجه‌یک‌، هود لمسی، اجاق گاز برند خارجی و کابینت‌های ممبران با طراحی جدید . سه‌خوابه ‌ که همگی مستر به حساب می‌آیند. سه‌کولر وظیفه سرمایش و گرمایش این پنت‌هاوس را برعهده دارند که در قیمت کل محاسبه شده است. آنطور که صاحب آگهی می‌گوید، این پنت‌هاوس علاوه بر ۳۰۰متر زیربنا، حدود ۱۹۰متر روف‌گاردن دارد. آسانسور، انباری و پارکینگ بزرگ و اختصاصی با قابلیت پارک سه ماشین، دیگر امکانات این پنت‌هاوس پنج میلیاردی در اهواز است.