۰ نفر

۴روش نافرجام شناسایی خانه‌های خالی!

۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۰
کد خبر: 364165
۴روش نافرجام شناسایی خانه‌های خالی!

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تشریح چهار روش نافرجام شناسایی خانه‌های خالی در کشور، گفت: مشاوران املاک آمار خانه‌های خالی را ندارد و اساسا وظیفه‌ای در این رابطه نداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مصطفی قلی‌خسروی  با اعلام این‌که مشاوران املاک آمار خانه‌های خالی را ندارد و اساسا وظیفه‌ای در این رابطه نداریم، اظهار کرد: قبل از انقلاب هم، نتوانستند آماری از تعداد خانه‌های خالی به دست آوردند و حتی نتوانستند این قبیل خانه‌ها را پیدا کنند.

وی با بیان این‌که در دولت نهم و دهم موضوع شناسایی خانه‌های خالی در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: در آن زمان اعلام شد بر اساس مصرف برق و قبض آن می خواهیم خانه‌های خالی را شناسایی کنیم. مالکان نیز لامپ‌ خانه‌های خالی را از سر شب روشن می‌کردند و به این ترتیب دیگر این خانه‌ها قابل شناسایی نبودند.

وی ادامه داد: پس از قبض برق و ناکامی در اجرای آن، مصرف آب معیار شناسایی قرار گرفت؛ مالکان نیز بلافاصله وان‌ آب را پر و خالی می‌کردند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یادآور شد: پس از ناکامی این روش‌ها، روش "فیس تو فیس" برای شناسایی خانه‌های خالی رونمایی شد. مالکان این خانه‌ها نیز حربه جدیدی به کار بردند؛ آنها میخی به دیوار زدند و چادری را آویزان کردند و گفتند "خانمم برای خرید بیرون رفته و به زودی برمی‌گردد."

خسروی یکی از راهکارهای شناسایی خانه‌های خالی را استفاده از اپلیکیشن و "آی تی" اعلام کرد و گفت: زمانی یک آقایی شهردار تهران بود که به شهرداری‌ها دستور داد به ازای مجوز ساخت برای 10 طبقه 2 واحدی 10 برگه پیش فروش بدهند،‌ اگر این برنامه عملیاتی می شد شاهد معضلی به نام خانه‌های خالی در کشور نبودیم.