۰ نفر

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن؛

برنامه‌های دولت برای کنترل قیمت مسکن/ 2هزار هکتار زمین برای ساخت انبوه داریم

۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۰
کد خبر: 358190
برنامه‌های دولت برای کنترل قیمت مسکن/ 2هزار هکتار زمین برای ساخت انبوه داریم

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن ارزان در شهرهای مختلف شناسایی شده که رایگان در اختیار انبوه سازان قرار می گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی نبیان گفت: قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید ساخته می شود که اراضی آن وجود دارد.

وی افزود :۲۰۰ هزار واحد دیگر نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و نیز شرکت بازآفرینی شهری ساخته خواهد شد.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: براساس ابلاغیه وزیر راه وشهر سازی، قرار است با هدف رونق مسکن و با مشارکت بخش خصوصی خانه سازی در آنها آغاز شود و این زمین ها در بسیاری از استان ها شناسایی شده و به شکل فازبندی در برنامه مشارکتی تولید مسکن قرار می گیرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: اکنون ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین از سوی بنیاد مسکن و شرکت بازآفرینی مشخص شده و بالغ بر ۲ هزار هکتار زمین نیز برای مشارکت با انبوه سازان توسط این سازمان شناسایی شده تا برای ساخت مسکن در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

تعدیل قیمت ها در بازار خرید واجاره مسکن به زودی

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بررسی ها حاکی است که ۶۰ تا ۷۰ درصد قیمت تمام شده مسکن در تهران مربوط به زمین است و در شهرستان ها و استان های دیگر این سهم به ۴۰ درصد کاهش پیدا می کند.

به گفته وی، اجرای طرح اقدام ملی می تواند در کاهش قیمت خانه در تهران و شهرهای اطراف نقش آفرین باشد و افراد بیشتری در این طرح صاحب خانه خواهند شد.

نبیان اضافه کرد: ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در مدت ۲ سال و اتمام ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح مهر بر افزایش میزان عرضه مسکن تاثیر می گذارد و انتظار می رود به زودی قیمت ها در بازار خرید و اجاره تعدیل شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن معتقد است: چنانچه طرح مسکن مهر براساس برنامه زمانبدی تکمیل و به بهره برداری می رسید، شاهد آشفتگی فعلی در بازار مسکن نبودیم.

وی اظهار امیدواری کرد: تولید مسکن که در دولت دوازدهم شروع شده، بخش زیادی از مشکلات این بخش را برطرف سازد.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن به کلنگ زنی ۲ هزار و۹۰ واحد مسکونی در یازدهم خرداد ماه جاری به عنوان بخشی از طرح اقدام ملی در شهر اندیشه، اشاره کرد و گفت: تعداد پروژه هایی که تحت عنوان اقدام ملی کلنگ زنی می شود، بیشتر خواهد شد.

«اقدام ملی» طرح جدید سیاستگذاران در حوزه مسکن است که به منظور رونق این بخش و بر اساس تقویت هر دو طرف عرضه و تقاضا تدوین شده است.

بنابر این گزارش در برنامه اقدام ملی ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در مدت ۲ سال و تا سال ۱۳۹۹ در دستور کار قرار دارد. در این برنامه مهمترین موضوع کاهش هزینه مسکن در قیمت تمام شده است.