۰ نفر

شاه‌کلید خروج مسکن از بن‌بست چیست؟

۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۸
کد خبر: 358164
شاه‌کلید خروج مسکن از بن‌بست چیست؟

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک، اصلاح سیاست‌های پولی و بانکی را شاه‌کلید خروج مسکن از بن‌بست تولید اعلام کرد و گفت:‌اگر مشخص باشد که در سال ۱۴۰۴ می‌خواهیم به کجا برسیم شاید با تحقق ۶۰ درصد از برنامه‌ها نیز مشکل ما در بخش مسکن حل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسام عقبایی با تاکید بر  اینکه برای ساماندهی بازار مسکن یکی از اقدامات مهم این است که اصلاح سیاست‌های پولی و بانکی باید در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد، اظهار کرد: در مرحله بعدی دولت باید امسال در حوزه مسکن استیجاری به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ورود جدی داشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که باید استارت مسکن استیجاری زده شود، افزود:‌ همچنین برای ساماندهی بخش مسکن باید تولیدکنندگان مسکن و انبوه‌سازان برای ساخت و ساز در زمین‌های دولتی دعوت به عمل آید. با توجه به این‌که دولت بودجه آنچنانی ندارد و بانک‌ها نیز به سازندگان وام پرداخت نمی‌کنند باید در این مسیر از ظرفیت پول‌های سرگردان در جهت تولید استفاده کرده و تولید را افزایش دهیم.

وی با بیان این‌که طرح جامع مسکن در کشور خاک می‌خورد،‌ تصریح کرد:‌ باید همراه با طرح جامع مسکن، بر اساس آمایش سرزمین نیازسنجی‌ها بخش مسکن از جمله ازدواج سالانه حدود یک میلیونی، نیازهای انباشته مسکن با یک برنامه منسجم  عملیاتی شود.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: یکی از برنامه‌ها باید این باشد که توسعه، بازسازی و نوسازی بافت فرسوده بر اساس نیازها اجرایی شود نه این‌که بافت فرسوده را برداریم دوباره در آن خانه بسازیم. نوسازی باید مطابق با اصول درست شهرسازی انجام شود.

عقبایی با بیان "مسئله مهم این است که باید بدانیم در سال 1404 می‌خواهیم  به کجا برسیم" اظهار کرد:‌اگر مشخص باشد که در سال 1404 می‌خواهیم به کجا برسیم شاید با تحقق 60 درصد از برنامه‌ها نیز مشکل ما در بخش مسکن حل شود. امیدوارم که این اتفاقات رخ بدهد.