۰ نفر

وزیر راه وشهر سازی؛

جزئیات طرح اقدام ملی در حوزه مسکن به زودی اعلام می‌شود/ حمایت از اخذ مالیات عایدی بر سرمایه مسکن

۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱
کد خبر: 355974
جزئیات طرح اقدام ملی در حوزه مسکن به زودی اعلام می‌شود/ حمایت از اخذ مالیات عایدی بر سرمایه مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اعلام حمایت از مالیات عایدی بر سرمایه مسکن، گفت: در تلاشیم تا راهکارهایی را عملیاتی و اجرایی کنیم تا نقدینگی به بخش مسکن، تزریق و در این حوزه، سرمایه گذاری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  تسنیم، محمد اسلامی با اعلام حمایت وزارت راه و شهرسازی از لایحه مالیات بر عایدی سرمایه بخش مسکن، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم از برآیند هم‌اندیشی های وزارت راه و شهرسازی با کمیسیون عمران مجلس به نتایج خوبی برای تعادل بخشی به بازار مسکن دست یابیم.

وی با بیان این‌که مسکن و رونق دادن به آن در بخش عرضه و تقاضا و همچنین ساماندهی بازار اجاره بها از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است، تصریح کرد:‌ مسکن به لحاظ ساختاری نیمی از وزارتخانه راه و شهرسازی است و در مورد رونق بازار مسکن با حمایت دولت و همچنین مجلس، برنامه های جامعی را در دستور کار داریم.

وی با اعلام این‌که فراخوان مشارکت برای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن به زودی رسانه‌ای و اطلاع رسانی عمومی خواهد شد، افزود: سازمان ملی زمین و مسکن به استان‌ها ابلاغ کرده‌ تا زمین‌های رایگان را برای اجرای طرح اقدام ملی شناسایی و معرفی کنند که اینکار انجام شده است. باید فضای جامعه را به سمت تولید مسکن که جزو برنامه های دولت است و بخشی از آن نیز عملیاتی و اجرایی شده است، سوق دهیم و برنامه های دولت را برای تولید مسکن و رونق دادن به بازار مسکن با اطلاع رسانی درستی تشریح کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در تلاشیم تا راهکارهایی را عملیاتی و اجرایی کنیم تا نقدینگی به بخش مسکن، تزریق و در این حوزه، سرمایه گذاری شود، اظهار کرد: برنامه های بازآفرینی شهری در خصوص احداث 100 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری، برنامه شهرهای جدید برای احداث 200هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و برنامه بنیاد مسکن برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر تهیه شده است.

اسلامی با تاکید بر اینکه امکانات دولت در خصوص تولید مسکن، یکپارچه شده است، خاطرنشان کرد: هدف کلان ما هدف برنامه ششم توسعه است و همان را هدف قرار داده و مطمئن هستیم که بر اساس آن هدف، می توانیم به احداث واحدهای مسکونی برنامه ریزی شده، دست یابیم.

وی همچنین با حمایت از لایحه مالیات بر عایدی سرمایه مسکن گفت:‌ امروز هم فناوری روز و هم سریع سازی را در اختیار داریم، به همین دلیل باید مردم را تشویق کنیم تا بیایند و با دریافت پروانه ساختمانی نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام کنند. هم اکنون صدور پروانه ساختمان کاهش  یافته که باید کاری کنیم تا روند صدور از حالت فوق خارج شود.

وی با اشاره به تورم اقتصادی و تهاجمی که به اقتصاد ایران شده و آمریکایی ها بر آن محکم می‌کوبند تاکید کرد: سقوط ارزش پول مردم را ناگزیر کرده تا نقدینگی خود را برای تبدیل به سمت کالاهای مختلف ببرند. باید در برنامه رونق بازار مسکن کاری کنیم اقشار متوسط و افرادی که مستاجرند، لطمه نبینند. جهش‌های قیمت متاثر از تورم اقتصادی و خارج از کنترل بوده است و تلاش می‌کنیم از برآیند هم‌اندیشی های وزارتخانه راه و شهرسازی با کمیسیون عمران مجلس به نتایج خوبی برای تعادل بخشی به بازار مسکن دست یابیم.