۰ نفر

آنچه که شما را به سکونت در پونک وسوسه می‌کند

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۰۲
کد خبر: 342289
آنچه که شما را به سکونت در پونک وسوسه می‌کند

پونک محله شمال غربی تهران است که بخش عظیمی از مساحت جغرافیایی آن در منطقه 5 و باقی در منطقه 2 قرار گرفته است. پونک از شمال به اتوبان هاشمی رفسنجانی(نیایش)، از جنوب به بزرگراه شهید همت، از شرق به رودخانه فرحزاد و بزرگراه یادگار امام و از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی منتهی می‌شود.

دسترسی و امکانات حمل‌ونقل عمومی

از مزایای خرید و اجاره آپارتمان در پونک به خوش‌مسیر بودن این محله باید اشاره کرد. اگرچه این محله نسبت به مرکز تهران در فاصله نسبتا زیادی واقع شده است، اما دسترسی عالی به اتوبان‌های مهمی چون همت، نیایش، یادگار و اشرفی اصفهانی دارد. در ضمن در محدوده طرح ترافیک هم قرار ندارد. بنابراین رفت‌وآمد با خودروی شخصی در این محله به راحتی صورت می‌گیرد. از امکانات حمل‌ونقل عمومی هم باید به خط ویژه BRT که از اشرفی اصفهانی می‌گذرد اشاره کرد. پایانه تاکسیرانی پونک هم رفت‌وآمد به نقاط کلیدی شهر از جمله میدان ونک، میدان ولیعصر و میدان صنعت شهرک غرب فراهم می‌کند. خطوط تاکسی پراکنده هم در محله موجود است مثلا در جنوب میدان پونک تاکسی‌های مسیر سیدخندان مستقر شده‌اند. اما متاسفانه پونک ایستگاه مترو ندارد و ایستگاه صادقیه نزدیک‌ترین خط مترو به محله است.

محله‌ای نسبتا آرام و متعلق به طبقه متوسط

گفته می‌شود ساکنین اولیه این محله کارمندان دولت بوده‌اند اما به مرور زمان بافت جمعیتی پونک مختلط شد و امروز از هر قشر و صنفی در آن سکونت دارند و اکثریت آنها از قشر متوسط جامعه هستند. تراکم جمعیت متناسب از ویژگی‌های مثبت پونک است. بافت غالب محله هم مسکونی است و تنها در اطراف میدان پونک مراکز اداری به چشم می‌خورند. به همین دلیل هم در خیابان‌ها و کوچه‌های درون محلی آرامش نسبی برقرار است و ترافیک به جز پایان ساعات کاری و اداری در نقاطی چون چهارراه پونک، آزاردهنده نیست. همین آرامش برای عده‌ای انگیزه خرید خانه در پونک را به وجود آورده است. البته ناگفته نماند که ساخت‌وسازهای زیاد و راه‌اندازی دیوان عدالت اداری کشور در بافت مسکونی تقاطع خیابان مخبری و ایران‌زمین، تردد و شلوغی این محدوده را دوبرابر کرده است.

بافت محلی نوساز

پونک محله‌ای غالبا نوساز است و بافت‌ فرسوده چندانی ندارد. نوساز بودن پونک به این معنی است که در اکثر ساختمان‌ها اصول مقاوم‌سازی رعایت شده و خیابان‌ها غالبا عریض هستند. خبری از کوچه‌های تنگ و تاریک در این منطقه نیست و از طرفی دیگر ظاهر محله مدرن و شیک به نظر می‌رسد. شکل‌گیری ساختار شهری محله به نیمه دوم دوره پهلوی برمی‌گردد. قریه پونک به دنبال توسعه شهری بخشی از تهران شد و بعد از انقلاب، ساختمان‌سازی در این محله سرعت گرفت و تا به امروز ادامه پیدا کرده است. اگر به دنبال خانه‌های مدرن زیر متراژ 100 متر هستید، فراموش نکنید پونک یکی از بهترین گزینه‌هاست. آگهی‌های موجود در بخش املاک سایت دیوار هم موید این موضوع است.

نرخ خرید مسکن

برای آگاهی از قیمت خرید آپارتمان در پونک می‌توانید آگهی‌های مربوط به خانه‌های نوساز در این محله را بررسی کنید. قیمت آپارتمان‌های 60 متری نوساز حول و حوش متری 14 تا 15 میلیون تومان است. البته در بلوار همیلا برای ساختمان‌های لوکس قیمت‌ها به مراتب بالاتر می‌رود و به حدود 18 میلیون تومان هم می‌رسد. مثلا 60 متری دوخوابه در همیلا متری 18 میلیون تومان آگهی شده است. این آپارتمان سالن وسیع، اتاق‌خواب مستر بزرگ، درب ضد سرقت، برق اضطراری، انباری، پارکینگ شخصی، آنتن مرکزی، لابی بزرگ و مجلل، سالن اجتماعات و ... دارد. اگر نوساز بودن برایتان اهمیتی ندارد، 60 متری باامکانات، 14 ساله، شیک، ترو تمیز و کاغذدیواری شده را با 640 میلیون تومان هم می‌توانید بخرید.

 

منبع : ویرلن