۰ نفر

پرداخت 100هزار فقره وام ساخت واحد مسکونی در بافت‌های شهری

۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۹:۰۲
کد خبر: 323182
پرداخت 100هزار فقره وام ساخت واحد مسکونی در بافت‌های شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار میلیارد تومان برای بازآفرینی ۲۷ محله در کشور اختصاص یافته است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی امسال ۱۰۰ هزار فقره وام ساخت واحد مسکونی در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، هوشنگ عشایری با بیان اینکه بررسی اجرای طرح‌های بازآفرینی محلات هدف و سکونت‌گاه‌های بافت‌های میانی و تاریخی از اهداف مهم سفر به استان بوشهر اظهار داشت: برخی طرح‌های بازآفرینی شهرها به مرحله طراحی و اجراء و در برخی نقاط شهری هم در فرایند طراحی است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با تاکید بر نقش مهم همکاری و تعامل مسئولان شهرها در تسریع اجرای روند بازآفرینی شهرها افزود: در این سفر نقطه نظرات فرمانداران، اعضای شورای اسلامی شهرها، شهرداری‌ها و مردم در زمینه تسریع اجرای طرح‌های بازآفرینی مورد توجه قرار می‌گیرد.

عشایری، بیان کرد: با بهره‌گیری از نقطه نظرات مسئولان و مردم در نقاط شهری،  امید می‌رود تصمیماتی مبنی بر این که بتوانیم از سوی دولت و شهرداری‌ها در محلات هدف رقم بزنیم اتخاذ شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تشکیل ستاد بازآفرینی استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: در این نشست تصمیمات خوبی در زمینه بهسازی معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، رسیدگی به بناهای تاریخی در بافت‌های هدف اتخاذ می‌شود.

وی، تامین قیر مورد نیاز برای اسفالت معابر را در اجرای طرح بازآفرینی محلات هدف دانست و تاکید کرد: تسهیلاتی بانکی برای بخش خصوصی و ساکنان محلات در نظر گرفته شده است که وام‌های 40 میلیون تومانی با سود 9 درصد تا 110 میلیون تومانی با سود 18 درصد در اختیار سازندگان حرفه‌ای و ساکنان محلات هدف قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به نیاز 25 هزار میلیارد تومان برای بازآفرینی محلات شهرها افزود: سالانه برای بازآفرینی 270 محله در کشور 25 هزار میلیارد تومان منابع لازم دارد که این اعتبار  مصوب شده است.

عشایری با بیان اینکه 10 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تامین می‌شود خاطر نشان کرد: این اعتبار برای بهسازی و نوسازی مسکن تامین می‌شود و در این راستا 7 هزار میلیارد تومان شهرداری‌ها وارد این عرصه می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه از این اعتبار 8 هزار میلیارد سهم دولت است افزود:  از 8 هزار میلیارد تومان سهم دولت در حوزه بازآفرینی شهری 4 هزار میلیارد تومان کسری وجود داشت که با هماهنگی به عمل آمده از محل صندوق توسعه ملی تامین شد.

وی، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه برای پرداخت 4 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: مقرر شد که 3770  میلیارد تومان در اختیار برنامه قرار داده شود و  در این راستا به حساب سازمان برنامه و بودجه و سپس به حساب وزارت راه و شهرسازی واریز می‌شود و آنگاه در اختیار بانک‌ها  برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری افزود: 100 هزار وام 40 میلیون تومانی برای شهرها و 50 میلیون تومانی برای کلان شهرها در اختیار سازندگان حرفه‌ای قرار می‌گیرد و مابه‌التفاوت آن تا سقف 110 میلیون تومان بانک مسکن توافق کرده که با سود 18 درصد پرداخت کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی  افزود: سود تسهیلاتی که دولت در اختیار مردم قرار می‌دهد صفر درصد است و پس از سپرده گذاری در بانک، در اختیار سازندگان مسکن در محلات هدف شهرها با سود 9 درصد قرار می‌گیرد.

عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پرداخت 100 هزار فقره وام به سازندگان واحدهای مسکونی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی امسال 100 هزار فقره وام  ساخت واحد مسکونی در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری پرداخت می‌شود.