۰ نفر

احتمال ضرر هنگفت خریداران ملک در خارج از ایران

۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۴۶
کد خبر: 312426
احتمال ضرر هنگفت خریداران ملک در خارج از ایران

ییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: عده ای به بهانه اخذ اقامت، در خارج از کشور ملک می خرند؛ در حالی که بر پایه تجربه، بیشتر این افراد متضرر می شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «مصطفی قلی خسروی»  افزود: فروش مسکن در فضای مجازی بویژه برای خارج از کشور مشکلات زیادی به بار می آورد و این مساله در کاهش اعتماد خریداران بسیار تاثیرگذار است.

وی یادآوری کرد: دریافت کد رهگیری برای انجام معاملات مسکن الزامی است و امنیت معاملات را تضمین می کند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: درخوست ما از دولت این است که مشاوران املاک در کشور بتوانند به آخرین اطلاعات ملک دسترسی داشته باشند، زیرا مشاوران املاک باید بدانند آیا ملک مورد نظر پایان کار شهرداری بدهی مالیاتی و بانکی دارد یا پلاک ثبتی آن درست است.

قلی خسروی افزود: مردم به همکاران ما اعتماد دارند و از 12 هزار مشاور املاک فعال در تهران شاید حدود یکصد نفر آنها طرف شکایت قرار گرفته اند.

نماینده رییس اتاق اصناف در کمیسیون املاک کشور ادامه داد: همانگونه که رییس جمهوری گفت متاسفانه در پنج سال گذشته به صنعت ساختمان کشور توجه نشد و انتظار داریم در دوره وزیر جدید راه و شهرسازی شاهد رشد و توسعه بخش ساخت و ساز کشور باشیم تا بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود.

به گفته وی، 174 شغل به طور مستقیم با بخش ساخت وساز کشور ارتباط دارد و بیش از 85 درصد مصالح ساختمانی در داخل تولید می شود؛ بنابراین تحریم های امریکا در این عرصه آنچنان تاثیرگذار نیست.

وی از همه سازندگان مسکن خواست با استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد زمینه تولید ساختمان های با عمر بالا را فراهم کنند.

این فعال صنفی یادآوری کرد: ما هیچ وقت شاهد رکود در این بخش نبودیم بلکه کسادی را در بازار شاهد بودیم، بنابراین توصیه من به خریداران این است که در اسرع وقت ملک مورد نیاز را بخرند و فروشندگان نیز منتظر گران شدن نباشند و ملک خود را به بازار عرضه کنند.