۰ نفر

معاون اول رئیس جمهور:

بازسازی و نوسازی ۱۰۰هزار بافت فرسوده

۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۰۳
کد خبر: 296009
بازسازی و نوسازی ۱۰۰هزار بافت فرسوده

معاون اول رئیس جمهوری گفت: برای حوزه مسکن علاوه بر ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی و ۵۰ هزار واحد مسکونی حمایتی شهری در صدد هستیم بیش از ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده را بازسازی و نوسازی کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، محمد باقر نوبخت امروز (۵ شهریورماه) در جمع خبرنگاران استان در فرودگاه سنندج، در رابطه با وضعیت نامناسب جاده های استان کردستان اظهار کرد: یکی از مسایلی که باید در کردستان مورد توجه قرار گیرد، توجه به زیر ساخت‌ها به ویژه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای است.

 وی با بیان اینکه در این سفر مصمم هستیم بازدیدی از طرح راه آهن همدان به سنندج داشته باشیم افزود: پروژه راه آهن همدان به سنندج، طرح بزرگی است که تهران را به دو مرکز استان غربی کرمانشاه و کردستان مرتبط می کند که قطعه اتصال تهران به کرمانشاه این پروژه افتتاح شد.

معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: خوشبختانه اتصال تهران به سنندج نیز که از مسیر همدان می گذرد تا همدان انجام شده و اکنون در سه قطعه به سمت سنندج پیش می آید.

 وی اعلام کرد: در قطعه دوم این پروژه برای ریل گذاری نیاز به استملاک اراضی داریم که در این سفر قطعی خواهد شد و هرگونه اعتباراتی که برای تملک نقدی لازم است تا شهریور ماه جاری آن را تخصیص خواهیم داد.

نوبخت، از اختصاص اعتبارات کریدور شمال غرب که به قطعه ۱۰ معروف است، تا پایان سال به طور مناسب خبر داد.

وی رسیدگی به موضوع آب شرب شهرهای استان کردستان را از دیگر موارد قابل پیگیری در این سفر اعلام کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با موضوع اشتغال گفت: برای اینکه بتوانیم مشکل اشتغال را در سطح کشور و به ویژه استان‌های مستعدی همچون کردستان حل کنیم، ۱۲ برنامه داریم که یکی از آن‌ها در حوزه مسکن است.

وی اعلام کرد: برای حوزه مسکن علاوه بر ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی و ۵۰ هزار واحد مسکونی حمایتی شهری در صدد هستیم بیش از ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده را بازسازی و نوسازی کنیم که خوشبختانه یکی از این طرح ها در کردستان تعریف شد و منابع کافی در تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری به آن اختصاص داده شد.

نوبخت افزود: بازدید از بافت فرسوده شهری امروز یکی از برنامه های ما در کردستان است، که امید است بتوانیم با تسریع در نوسازی آن، اشتغال قابل توجهی در استان ایجاد کنیم.

وی ارزیابی پیشرفت فیزیکی مصوبات و طرح های دولت در استان کردستان را از دیگر اهداف مهم این سفر ذکر و اعلام کرد: بازدید از پروژه گردنه صلوات آباد، رسیدگی به موضوع راه آهن همدان به سنندج و پرداخت اعتبارات در قطعه دوم این پروژه و کریدور شمال غرب از جمله مصوبات هیات دولت در کردستان است که در این سفر پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهوری  با اعلام اینکه بر اساس گزارش سازمان بودجه استان، در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به کردستان تخصیص داده شد عنوان کرد: برای تکمیل آنچه که رییس جمهور و هیات دولت به استان قول داده است، ۱۰۰ درصد اعتبارات پرداخت خواهد شد.

وی اعتبار مصوب اجرای طرح های هیات دولت در کردستان را ۲۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: علی رغم به اتمام نرسیدن پروژه ها در کردستان، تا کنون بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد تومان پرداختی داشته ایم و هنوز هم پرداختی ها باقی مانده است که، امیدوارم بتوانیم با اتمام و بهره برداری از این طرح ها لبخند رضایت را بر لب های مردم با فرهنگ کردستان ببینیم.

نوبخت در پایان، در خصوص پروژه ریل گذاری قطار در سنندج گفت: یکی از نماینده های استان اعلام کرده که در رابطه با این پروژه، در مجلس اصلاحیه صورت گرفته که به محض دریافت این اصلاحیه از مجلس، توسط دولت اجرایی خواهد شد.