۰ نفر

رییس اتحادیه املاک در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

امیدی به کاهش قیمت مسکن نیست/ معاملات نباید متوقف شود

۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۲
کد خبر: 290781
امیدی به کاهش قیمت مسکن نیست/ معاملات نباید متوقف شود

رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید براینکه مردم باید به معاملات ملکی خود ادامه دهند و به امید کاهش قیمت‌ها نباشند، گفت: باید به دولت فرصت دهیم تا به تدوین و اجرای برنامه‌های خود بپردازد.

اقتصادآنلاین_صبا نوبری؛ مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در کفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین ضمن اشاره به این موضوع که افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن با توجه به وضعیت تورمی کشور امری طبیعی است و مالک حق دارد برای تامین نیاز‌های زندگی‌ خود مبلغ اجاره‌بها را بالاتر ببرد، گفت: در مقایسه با افزایش قیمت خرید و فروش مسکن، اجاره‌بها تغییر آنچنانی نداشته است!

 وی در پاسخ به این پرسش که آیا مردم باید روند معاملات خود را ادامه بدهند یا خیر؟ گفت: به هیچ وجه نباید به امید کاهش قیمت‌ها در چرخه طبیعی معاملات افراد خللی ایجاد شود و مردم باید به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در خصوص انتظارات اتحادیه املاک از دولت برای آرامش بخشیدن به بازار مسکن ادامه داد: دولت باید به اعطای تسهیلات، تولید مسکن و فعال کردن صنعت اجاره بپردازند.

قلی خسروی درباره فعال کردن صنعت اجاره گفت: این امر با همکاری ارگان‌هایی مانند شهرداری و تامین اجتماعی با حمایت دولت برای تولید انبوه خانه برای مردم عملی خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این اقدام تکرار تجربه ناموفقی مانند مسکن مهر نخواهد بود؟ گفت: من مسکن مهر را تجربه ناموفقی نمی‌دانم، زیرا این طرح در آن زمان تاثیر زیادی در کنترل جو روانی و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها داشت.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر این که تجربه ثابت کرده اقدامات سختگیرانه نظارتی هیچ‌گاه موفق نبوده است، ادامه داد: مالکیت باید محترم شمرده شود و این مباحث بین مالک و مستاجر همواره وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه ما با کمبود مسکن مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: با تولید بیشتر مالک احساس خطر کرده و مجبور می‌شود دست از احتکار برداشته و به عرضه ملک خود بپردازد.

قلی خسروی افزود: تنها راه ایجاد انگیزه در بازار مسکن، اعطای تسهیلات به مالکان و تقویت سرمایه‌دارانی است که خانه‌هایشان را اجاره می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به وضع موجود و تغییرات اخیر باید فرصتی به دولت داده شود تا بتواند اقتصاد آشفته کشور را سامان بخشد، گفت: اطمینان دارم که در آینده به ثبات عمومی خواهیم رسید.