۰ نفر

بخش مسکن به تنهایی می‌تواند سیاست تحریم‌ آمریکا را بی‌اثر کند

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۴۳
کد خبر: 270324
بخش مسکن به تنهایی می‌تواند سیاست تحریم‌ آمریکا را بی‌اثر کند

کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه با ظرفیت‌های بخش مسکن می‌توانیم جلوی آمریکا بایستیم، گفت: بخش مسکن به‌تنهایی می‌تواند اقتصاد ایران را سرپا نگاه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، افشین پروین پور در خصوص تأثیر خروج آمریکا از برجام بر بخش مسکن کشور، اظهار کرد: دراین زمینه باید دید که تصمیم ایران پس از خروج آمریکا از برجام چیست اینکه آیا با اروپا توافق کرده و در برجام می‌ماند یا خیر.

وی تصریح کرد: در هر صورت مسکن کشور تأثیر آن چنانی از بحث خروج برجام نمی‌پذیرد و می‌توان به راحتی از ظرفیت این بخش برای ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد خانوارها استفاده کرد.

کارشناس ارشد اقتصاد مسکن تصریح کرد: در شرایط کنونی دولت باید عاقلانه رفتار کند. به عبارت دیگر باید جلوی واردات را بگیرد و به سوی استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور از جمله مسکن حرکت کند.

پروین‌پور بیان کرد: نهادهای ساختمانی تحت تأثیر اعمال تحریم‌ها قرار نمی‌گیرند بلکه با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه بخش مسکن می‌توان زیرساخت‌های رونق اقتصادی و کاهش قیمت‌ها را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه مسکن یکی از بهترین گزینه‌های نجات اقتصاد کشور است، اظهار کرد: هرچقدر تحریم تشدید شود تأثیری بر روی مسکن نمی‌گذارد دولت باید شروع ساخت و سازهای مسکن را در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد اشتغال و رونق باشیم.

کارشناس اقتصاد مسکن در ادامه از شرایط کنونی مسکن به عنوان یک ظرفیت طلایی برای خانه‌دار کردن خانوارها نام برد و گفت: اگر بتوانیم عاقلانه رفتار کرده و تولید مسکن را افزایش دهیم باعث اشتغال زایی و به دنبال آن افزایش سطح درآمد خانوارها می شود در این صورت سایر بخشهای اقتصادی نیز رونق می‌گیرند.

پروین پور تأکید کرد: ظرفیت‌های زیادی در مسکن داریم که با تکیه بر آنها می‌توانیم جلوی آمریکا ایستاده و اقتصاد ایران را سرپا نگاه داریم.