۰ نفر

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس:

سازندگان خوشنام مسکن مهر جایگزین پیمانکاران کم‌کار

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۱۳
کد خبر: 267615
سازندگان خوشنام مسکن مهر جایگزین پیمانکاران کم‌کار

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اعلام کرد: برخورد فوری و قانونی با پیمانکاران کم‌کار و خاطی و نیز ارائه راه‌حل‌هایی جهت تسریع در امور اجرایی و جایگزینی برخی از پیمانکاران خوشنام با این دسته از پیمانکاران ، بررسی و در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سعید غفوری اعلام کرد: پس از طرح شکایت متقاضیان به شرکت عمران و مجموعه وزارت راه و شهرسازی، در هفته آینده مجموعه‌ای از تصمیمات و برخوردها با سازندگان زیاده خواه صورت خواهد پذیرفت به طوریکه در یک تصمیم قاطع، مقرر شده است مجموعه وزارت راه و شهرسازی با پیمانکاران کم‌کار و خاطی برخورد قانونی جدی کند.

وی افزود: راهکارهای اجرایی برای برخوردهای فوری و قانونی با پیمانکاران کم‌کار و خاطی و نیز ارائه راه‌حل‌هایی جهت تسریع در امور اجرایی و جایگزینی برخی از پیمانکاران خوشنام با این دسته از پیمانکاران ، بررسی شده است و هماهنگی‌های خوبی با شورای تامین شهرستان به مدیریت فرماندار ، دستگاه‌های امنیتی و مدیران دستگاه قضا در شهرستان صورت پذیرفت و همچنین مصوبات مورد نیاز این امر به تصویب اعضای شورا رسید و آماده اجرا است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: با دستور معاون و قائم مقام وزیر در این خصوص هیچ گونه مماشاتی با سازندگان خاطی نمی شود و از صبوری ، متانت و البته هوشیاری مالکین مسکن مهر پردیس که درهفته‌های گذشته تحت تاثیر جوسازی برخی از سازندگان زیاده‌خواه قرار نگرفته‌اند و در جوی آرام و هوشمندانه از طریق قانونی خواستار داوری شرکت عمران در خصوص کم‌کاری و بعضا تعطیلی برخی سازندگان شده‌اند، تشکر می کنیم.

وی در خصوص زمزمه‌هایی مبنی بر تغییرات قیمتی از طرف برخی سازندگان در هفته‌های گذشته عنوان کرد: قیمت‌ همه فازها در اواخر سال ۹۵ با مدیریت و راهنمایی مجموعه وزارت راه و شهرسازی نهایی شده و به امضا و تایید تمامی سازندگان رسید‌ه است. خوشبختانه با همین قیمت‌ها برخی از سازندگان خوشنام کارها را به اتمام رسانده و تحویل داده‌اند و حتی در فازهای ۵، ۸ و ۱۱ مالکین ساکن شده‌اند.

وی ادامه داد:این دسته از پیمانکاران آمادگی خود را جهت اجرای کارهای باقی‌مانده سازندگانی که توانایی اتمام کار ندارند با همان قیمت‌های اعلامی و قبلی ، اعلام نموده‌اند؛ در این خصوص معاونت فنی اجرایی شرکت عمران شهر جدید پردیس لیستی از این پیمانکاران تهیه کرده و آماده ارائه پیشنهاد اجرایی است.

غفوری افزود: تا چه موقع متقاضیان باید تاوان بی‌تدبیری سازندگانی را بدهند،تاسفانه اکثر آن‌ها در ابتدای اجرای طرح مسکن مهر در شهر جدید پردیس، از ساختاری رانتی استفاده کرده‌ و بدون هیچ‌گونه مناقصه، رقابت و طی کردن مراحل قانونی طبق عرف انتخاب پیمانکاران، به مجموعه شرکت عمران و مردم تحمیل شده و با عرض تاسف برای جیب متقاضیان کیسه دوخته‌اند.

وی افزود:سوال اینجا است که چگونه در کلیه فازها، یک عده از سازندگان خوشنام کار خود را خصوصا در سال ۹۶ که بالغ بر ۱۶ هزار واحد بود تکمیل و به اتمام رسانده و حتی بعضا تحویل داده‌اند، همچنین قراردادها را هم در موعد مقرر امضا و تحویل داده‌اند این درحالی است که متاسفانه در همسایگی آن‌ها، یک عده پروژه‌های خود را با تطویل غیرمنطقی مواجه کرده‌اند؛ این دسته قراردادهای ۵ برگی را امضا نمی‌کنند و یا با بیان عناوین متعدد واهی برای متقاضیان و مالکین بهانه تراشی کرده و حتی گاها هزینه‌های اضافی و خارج از عرف را از ایشان طلب می‌ کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در هفته‌هایی که گذشت با پیگیری‌هایی که از طرف مجموعه وزارت راه و شهرسازی و همچنین گروهی از متقاضیان از سازمان برنامه و بودجه صورت پذیرفت، منجر به دریافت مرحله اول اوراق خزانه اسلامی جهت تکمیل بخشی از عملیات آماده‌سازی و محوطه‌سازی بلوک‌ها و واحدها شد. خوشبختانه با تزریق این منابع درهفته‌هایی که در پیش داریم، می‌توانیم بخشی از کارها را تکمیل کنیم.

وی خاطر نشان کرد:لازم به ذکر است که بخش عمده‌ای از ۲۰ هزار واحدی که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ توانستیم تکمیل کنیم و این روزها در حال تحویل هستند، توسط همین اوراق خزانه، آماده‌سازی ، محوطه‌سازی و همچنین تکمیل خدمات زیرساختی آن‌ها، انجام پذیرفته است و امیدوارم با مساعدت مسولان ذی ربط و همکاری تمامی ارگانهای مربوطه و همچنین تخصیص به موقع منابع مالی هرچه سریعتر این پروژه ملی به سرانجام مقصود برسد.