۰ نفر

مشارکت بنیاد مسکن ۸استان در امر بازسازی سرپل ذهاب

۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۱۴
کد خبر: 233347
مشارکت بنیاد مسکن ۸استان در امر بازسازی سرپل ذهاب

وزیر راه و شهرسازی از مشارکت بنیاد مسکن هشت استان کشور در امر بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله اخیر در سرپل ذهاب خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب اظهار کرد: کار آواربرداری واحدهای مسکونی تخریب شده در مناطق مختلف سرپل ذهاب آغاز شده است و کمتر از 2 ماه به اتمام می رسد.

وی بیان کرد: پس از پایان کار آواربرداری، بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله اخیر در سرپل ذهاب آغاز می شود.

وی گفت: سیاست ما این است که مکان استقرار موقت زلزله زدگان در حاشیه واحدهای مسکونی تخریب شده جانمایی شود تا مردم علاوه بر محافظت از ساختمان از دیگر امکانات رفاهی و بهداشتی نیز بهره مند شوند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با تصویب دولت ، برای احداث مکان های موقت در مناطق روستایی 30 و در مناطق شهری نیز 50 میلیون ریال در قالب کمک بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت می شود.

آخوندی اضافه کرد که آن چه مردم خودشان در بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده مصلحت می دانند انجام می دهیم و تا آخر همراه و در کنار زلزله زدگان هستیم.

وی با اشاره به بازدید صورت گرفته از بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب و شهدای سرپل ذهاب که در جریان زلزله اخیر تخریب شده اند ، گفت: 2 گروه از مهندسان مجرب تشکیل شد تا دلایل تخریب بیمارستان و طرح بازسازی این واحدها را تهیه کنند.

وی گفت: همسو با اجرای این طرح، گزارش اولیه تهیه شد و گزارش نهایی نیز ظرف سه هفته آماده می شود تا بر اساس آن نسبت به بازسازی مراکز درمانی تخریب شده اقدام شود.

زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.