۰ نفر

جزییات معافیت مشارکت‌کنندگان در طرح مسکن‌ اجتماعی

زمین مسکن اجتماعی با قیمت‌ تمام‌شده واگذار می‌شود/ رتبه نخست تهران در تخصیص زمین برای مسکن‌ اجتماعی

۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۵
کد خبر: 222554
زمین مسکن اجتماعی با قیمت‌ تمام‌شده واگذار می‌شود/ رتبه نخست تهران در تخصیص زمین برای مسکن‌ اجتماعی

معاون وزیر راه و شهرسازی از مصوبه هیئت دولت برای واگذاری زمین مسکن اجتماعی به متقاضیان با قیمت‌تمام شده خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات، تهران بیشترین و کهگیلویه‌وبویراحمد کمترین مسکن‌اجتماعی را در بُعد مساحت و واحد به خود اختصاص داده‌اند.

حمیدرضا عظیمیان با اشاره به هدفگذاری برای تامین زمین 100 هزار واحد مسکن اجتماعی، اجاره‌ای، اجاره به شرط تملیک در سال 96، اظهار کرد:‌ 25 درصد از 100 هزار واحد مربوط به طرح مسکن اجتماعی است. این طرح توسط خیرین مسکن‌ساز، کمیته امداد امام‌خمینی یا هر دستگاه دیگر علاقه‌مند انجام خواهد شد که طی نامه‌ای نیز به همه استان‌های کشور ابلاغ شده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی یادآور شد:‌ در مصوبه اجرای طرح مسکن اجتماعی نکته‌ای مغفول و از قلم افتاده و آن این‌که قیمتی است که باید واحد مسکونی در اختیار متقاضیان قرار گیرد. طبق تفاهمنامه‌ای که با بنیاد مسکن داشتیم پیشنهاد مشترکی به هیئت‌وزیران ارایه شد تا زمین واحدهای مسکونی به صورت قیمت تمام شده باشد. پیش از این نمی‌دانستیم قیمت زمین باید به صورت تمام شده، آزاد  یا منطقه‌ای باشد که بنا به تصمیم هیات‌وزیران مقرر شد تا قیمت مسکن‌اجتماعی به صورت تمام شده در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

وی با تاکید بر این‌که سهم زمین هر استان و اینکه در کدام منطقه باشد تعیین شده است، گفت: بر اساس مطالعات، تهران بیشترین و کهگیلویه‌وبویراحمد کمترین مسکن‌اجتماعی را در بُعد مساحت و واحد به خود اختصاص داده‌اند.سازمان ملی زمین‌و‌مسکن آمادگی دارد تا زمین را به قیمت تمام شده که قیمت ناچیزی است و نه قیمت روز، در اختیار تعاونی‌ها و افرادی که به صورت خودمالک و مشارکتی می‌خواهند علاوه بر ساخت و سازهای مربوط به خود در بخشی از اجرای طرح مسکن‌اجتماعی مشارکت داشته باشند، قرار دهد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین‌ و‌ مسکن از اعمال معافیت‌های دولتی برای تعاونی‌ها خبر داد و افزود: اگر یک تعاونی بخواهد برای اعضای تعاونی خود زمین بگیرد زمین به قیمت روز محاسبه می‌شود اما اگر آمادگی داشته باشد تا کارگاه بیشتری را فعال کند که بخشی از آن در قالب مسکن اجتماعی نیز باشد امکانپذیر است و قیمت زمین به صورت قیمت تمام شده و نه قیمت روز محاسبه می‌شود.