۰ نفر

چاقی صورت با خوردنی ها و ماسک های طبیعی

۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۳۳
کد خبر: 702320
چاقی صورت با خوردنی ها و ماسک های طبیعی

اگر گونه‌های برجسته و به اصطلاح چاقی داشته باشید، چهره‌تان جوان‌تر نشان داده خواهد شد. این در حالی است که تورفتگی گونه‌ها کمی شما را پیرتر می‌کند.

درمان سریع لاغری صورت واسه عید؛ معجون چاقی صورت

به گزارش اقتصاد آنلاین، اگر از افرادی هستید که طبق مد روز راه می‌روند، احتمالا باید به دنبال راه‌هایی برای چاق شدن صورت خود باشید چون صورت‌های توپر بیشتر مورد پسند قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید برای انجام این کار عمل‌های زیبایی انجام دهید، به‌عنوان مثال چربی یا فیلر تزریق کنید. اما در این میان، روش‌های طبیعی نیز وجود دارند که با آن‌که مورد تایید جامعه پزشکی نیستند، اما افراد زیادی عقیده دارند از آن‌ها نتیجه خوبی گرفته‌اند.

اگر می‌خواهید با راه‌های پر شدن و سفت شدن صورت آشنا شوید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

۱۳ روش طبیعی برای چاق شدن صورت

چند روش طبیعی و درمان خانگی وجود دارد که بسیاری از افراد برای برجسته کردن گونه‌های خود از آن استفاده می‌کنند. برای بعضی از روش‌ها باید یک کار فیزیکی انجام دهید و برای تعدادی دیگر باید موضع مخصوص و مورد نظر را ماساژ دهید.

ورزش صورت

ورزش صورت به یوگای صورت نیز معروف است. در حقیقت ورزش صورت، عضلات را برای داشتن ظاهر جوان‌تر تحریک می‌کند.

انجام یک تحقیق نشان داده است افرادی که به مدت هشت ماه، ۳۰ دقیقه از روز را به ورزش صورت اختصاص داده بودند، در نهایت صورت‌های سفت‌تر و جوان‌تری داشتند.

تعدادی از تمرینات یوگای صورت شامل موارد زیر است:

چاقی صورت

لب‌ها را جمع کنید و در حالی ‌که لبخند می‌زنید عضلات گونه را به سمت بالا بکشید. سپس، انگشتان هر دست را دو طرف دهان خود قرار دهید و انگشت خود را برای کشیدن گونه‌ها هدایت کنید. این کار را به مدت ۲۰ ثانیه ادامه دهید.

در حالی ‌که دهانتان بسته است، داخل دهان را پر از هوا کنید تا قسمت خالی گونه‌ها پر شود. در این موقعیت ۴۵ ثانیه بمانید، سپس به آرامی هوا را خارج کنید.

دهان خود را در حالی ‌که لبخند می‌زنید به حالت O باز نگه دارید، سپس انگشت هر دست را روی همان گونه سمت خودش قرار دهید و به آرامی گونه‌‌ها را به بالا و پایین بکشید. این کار را برای ۳۰ ثانیه انجام دهید.

آلوئه‌ورا بزنید

کمتر کسی است که با فواید آلوئه‌ورا برای پوست آشنا نباشد. این گیاه حاوی آنتی‌اکسیدان، ویتامین C و ویتامین E است. به همین دلیل بیشتر افراد معتقد هستند که اگر آلوئه‌ورا را روی گونه‌های خود بزنند، گونه‌ها همیشه حالت شاداب و برجسته خواهند داشت.

استفاده از ماسک سیب

بیشتر افراد فکر می‌کنند که سیب به دلیل داشتن کلاژن، الاستین و آنتی‌اکسیدان به داشتن پوستی جوان کمک می‌کند. برای چاق شدن صورت می‌توانید سیب را رنده کنید و سپس آن را روی پوست بمالید. ۲۰ دقیقه منتظر بمانید، سپس صورت خود را با آب بشویید.

سیب بخورید

اگر هر روز سیب بخورید به دلیل مواد مواد موجود در این میوه که در بالا نیز ذکر شد، بافت صورتتان دیرتر آسیب می‌بیند. در واقع پزشکان در جواب چی بخورم صورتم زود چاق بشه، این‌طور می‌گویند که سیب پوست صورت را نرم و چاق می‌کند.

استفاده از گلیسیرین و گلاب

اگر شب قبل از خواب، نصف لیوان گلاب و نصف گلیسیرین را با یکدیگر مخلوط کنید و به صورت خود بمالید، پوستی تمیز و هیدراته خواهید داشت که باعث سفت شدن و جوان شدن پوست شما می‌شود.

ژله بخورید

شاید بپرسید آیا واقعا خوردن ژله برای چاقی صورت صحت دارد؟ باید بگوییم بله. ژله در واقع به دلیل داشتن ژلاتین، در سلامت پوست تاثیر به‌سزایی دارد.

طبق تجربه افراد مختلف، اگر حدود ۳ تا ۴ ماه ژله را به‌ صورت ناشتا مصرف کنید، بعد از گذشت مدت زمانی شاهد ایجاد تغییرات در پوستتان خواهید بود.

استفاده از ماسک عسل

عسل به دلیل خاصیت آبرسانی و ضد باکتریایی خود می‌تواند در سفت شدن صورت تاثیر مثبتی داشته باشد. برای تهیه ماسک می‌توانید مقداری مساوی از عسل و گیاه پاپایا را مخلوط کنید و سپس روی گونه‌های خود بمالید. ۱۰ دقیقه منتظر بمانید، سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

عسل بخورید

با خوردن ۹ تا ۱۰ قاشق غذا‌خوری عسل در طول روز، علاوه بر تامین مواد مغذی برای پوست، آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای آن را نیز فراهم می‌آورید تا در نهایت شاهد چاق شدن صورت خود باشید.

استفاده از ماسک شیر

به دلیل حالت آبکی بودن و داشتن پروتئین و چربی، بسیاری از مردم بر این باور هستند که اگر شیر را به گونه‌های خود بمالند شاهد شاداب‌تر شدن و مرطوب شدن آن خواهند بود.

شیر بخورید

شیر حاوی مواد مغذی فراوانی است که سلامت پوست را برای ما به همراه دارد. از بین این مواد مغذی می‌توان به آمینو اسید، کلسیم، ریبوفلاوین (ویتامین B12)، پروتئین و ویتامین A و D اشاره کرد. به همین دلیل خوردن روزانه سه لیوان شیر موجب تقویت سلامت پوست شما خواهد شد.

استفاده از روغن‌های گیاهی

طبق نظری که بیشتر مردم داشته‌اند اگر روغن‌های گیاهی را روی پوست خود بمالید، در نهایت پوستتان مرطوب، سالم و سفت خواهد شد.

از روغن‌هایی که برای چاق شدن صورت پیشنهاد می‌شود می‌توان به روغن بادام، روغن نارگیل، روغن آووکادو و روغن زیتون اشاره کرد.

استفاده از شی‌باتر

شی‌باتر خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارد، زیرا در آن درصد بالایی از تریترپن، توکوفرول، فنل و استرول‌ها یافت می‌شود. تعدادی از طرفداران این ماده پیشنهاد می‌کنند که ۲ فنجان شی‌باتر را با نصف فنجان شکر دانه ریز مخلوط کنید و بعد از حمام روی گونه‌های خود بمالید.

این خمیر را به مدت ۵ دقیقه روی گونه‌های خود ماساژ دهید و سپس اجازه دهید تا ۵ دقیقه روی صورتتان به همین حالت باشد و در نهایت آن را با آب گرم بشویید.

آجیل و دانه بخورید

به دلیل چربی‌های مفیدی که در آجیل و دانه یافت می‌شود، با خوردن آن‌ها می‌توانید جوان‌تر و شاداب‌تر شدن پوست خود را تجربه کنید.

در واقع استفاده از آجیل و دانه، روشی بدون خطر برای توپر شدن صورت آن هم در کمتر از یک ماه خواهد بود. شما می‌توانید ۴ نوع مغز را در برنامه‌ غذایی خود قرار دهید.

برای درست کردن آن به مغز پسته، بادام، فندق و خرما احتیاج دارید. ۴ عدد از هر کدام را با دو عدد خرما مخلوط کنید و در نهایت به شکل خمیر در بیاورید.

می‌توانید از شیره خرما نیز برای درست کردن این ترکیب استفاده کنید. خمیر را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید و در طول روز ۵ تا ۱۰ عدد از خمیرهای کوچک را میل کنید. استفاده از مغزهای روغنی یک راهکار عالی و طبیعی برای پرتر نشان دادن صورت است.

جوانه گرم معجزه‌ای برای چاق کردن صورت

خیلی از افراد دائما این سوال را می‌پرسند که چی بخورم صورتم زود چاق بشه؟ پیشنهاد ما به این افراد خوردن جوانه گندم است.

اگر در وعده غذایی خود به ‌ویژه شام، سالاد کاهو و جوانه گندم را قرار دهید، شاهد تاثیرات آن روی میزان سرحالی پوست صورت خود و چاق شدن آن خواهید بود.

جوانه گندم سرشار از ویتامین E و B است که در آبرسانی پوست تاثیر بالایی دارد. اگر خیلی اهل سالاد نیستید می‌توانید پودر جوانه گندم را تهیه و سپس آن را با ماست ترکیب کنید.

پس از خوردن ناهار یا شام، دو قاشق از آن را مصرف کنید. بد نیست بدانید که استفاده زیاد از پودر جوانه گندم و ماست می‌تواند سبب چاقی قسمت‌های دیگر بدن نیز شود.

پس اگر تنها به دنبال چاق کردن صورت خود هستید، تنها به همان دو قاشق غذاخوری آن هم بعد از یکی از وعده‌های غذایی خود اکتفا کنید.

چه ویتامین‌هایی برای چاق شدن صورت مناسب هستند؟

طبیعتا افزایش وزن نیز مانند کاهش وزن نیاز به تلاش دارد. اگر کالری دریافتی بیشتر از میزان سوزاندن مقادیر ذخیره‌ای شما باشد، آن کالری اضافی موجب بالا رفتن وزن خواهد شد.

شاید در تبلیغات مختلف دیده باشید که می‌گویند این ویتامین را مصرف کنید تا چاق شوید، اما با خوردن ویتامین تنها نمی‌توانید کالری مورد نیاز را دریافت کنید.

اگر به دلیل انجام عمل‌های جراحی لاغر شده‌اید، خوردن غذاهای با کالری زیاد می‌تواند به رشد عضلات، تقویت استخوان‌ها و ترمیم بافت‌های بدن کمک کند.

تنها با تغذیه مناسب می‌توانید بهترین ویتامین‌ها را برای چاق شدن صورت دریافت کنید. اما ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چه نوع ویتامینی در این زمینه به شما کمک می‌کند.

بهترین ویتامین برای چاقی صورت

انواع مختلفی از ویتامین‌ها وجود دارد که می‌توانند به شما در افزایش و کاهش وزن کمک کنند. یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز شما را تامین کند و بهترین ویتامین‌ها را برای چاق کردن صورت در اختیار شما قرار دهد.

از طرف دیگر، اگر رژیم غذایی‌تان محدودیت‌های زیادی دارد، استفاده از مقدار کمی مکمل‌های ویتامینی می‌تواند به شما در ادامه مسیر رژیم غذایی سالم، برای افزایش یا کاهش وزن کمک کند.

تولیدکنندگان مکمل‎های ویتامین ممکن است روی برچسب محصولات خود ادعا کنند که این محصولات می‌توانند شما را قوی‌تر کنند، عضله بهتری برایتان ایجاد کنند یا بهترین ویتامین‌ها را برای چاق کردن صورت در اختیار شما قرار دهند.

تغذیه مناسب، از جمله دریافت ویتامین‌ها، برای سلامتی و دستیابی به وزن سالم ضروری است. اما باید در نظر داشت که ویتامین‌های استاندارد و با کیفیت بالا از مجموعه غذاهای کاملی به‌دست می‌آیند که مصرف می‌کنید.

برای جواب به این سوال که چگونه وزن اضافه کنیم، می‌توانیم بگوییم باید غذاهای کامل و فرآوری نشده مانند پروتئین، غلات کامل، لبنیات کم چرب، سبزیجات تازه و به ویژه نشاسته‌های پرکالری و همچنین میوه‌ها، آجیل‌ها و مغزجات را مصرف کنید. این مواد منابعی غنی از مواد مغذی به ‌شمار می‌روند که بهترین ویتامین‌ها را برای چاق کردن صورت دارند و فاقد مواد مصنوعی هستند.

آیا ویتامین‌های گروه B بهترین ویتامین برای چاق کردن صورت هستند؟

ویتامین‌های گروه B را موارد زیر در بر می‌گیرند:

تیامین (B1)

ریبوفلاوین (B2)

نیاسین (B3)

اسید پانتوتنیک (B5)

پیریدوکسین (B6)

بیوتین (B7)

اسید فولیک (B9)

کوبالامین (B12)

این ویتامین‌ها برای عملکرد کامل سوخت‌وساز بدن ضروری هستند. نقش اصلی ویتامین‌های گروه B متابولیسم کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها است و از انرژی ذخیره شده در غذاها استفاده می‌کنند.

به‌عنوان مثال تیامین به سلول‌های بدن کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها را به انرژی تبدیل کند. به عبارت دیگر، سطح پایین یک یا چند مورد از این ویتامین‌ها به این معنی است که متابولیسم بدن شما به‌ خوبی کار نمی‌کند که نتیجه آن کاهش وزن خواهد بود.

شما می‌توانید ویتامین‌های گروه B را در بعضی از غذاها پیدا کنید. منابع خوب غذاهای غنی از ویتامین B عبارت هستند از:

لوبیا

عدس

شیر

تخم مرغ

گوشت بدون چربی

غلات کامل

سیب زمینی

موز

ویتامین B12 در هیچ محصول گیاهی یافت نمی‌شود، بنابراین دریافت این ویتامین برای فردی که رژیم گیاهخواری دارد، بسیار دشوار خواهد بود.

به‌طور کلی، اگر دنبال قرص چاقی صورت در داروخانه می‌گردید، قرصی را انتخاب کنید که حاوی این هشت ویتامین از گروه B باشد.

روش‌های خانگی و طب سنتی برای چاق کردن صورت

همان‌طور که می‌دانید برخی از افراد برای چاق شدن صورت تزریق ژل و بوتاکس انجام می‌دهند اما طبق توصیه ما، بهتر است ابتدا روش‌های خانگی زیر را استفاده کنید تا درگیر عوارض جانبی و مسائلی از این قبیل نشوید.

استفاده از خیار و گلاب

از خیار با توجه به خاصیت آبرسانی بالایی که دارد می‌توان به دو صورت موضعی و خوراکی استفاده کرد. در واقع با استفاده از این میوه، پوست صورت شما آبرسانی می‌شود و موجب پرتر جلوه‌ دادن صورت شما خواهد شد.

استفاده موضعی از ماسک خیار قطعا نتیجه بهتری نسبت به استفاده خوراکی خواهد داشت و در عرض دو هفته شاهد نتایج آن خواهید بود. شما می‌توانید این میوه را رنده کنید، سپس برای ۲۰ دقیقه بگذارید روی صورتتان بماند.

استفاده از گلاب نیز توصیه می‌شود. به مدت سه هفته و هر بار ۲۰ دقیقه اجازه دهید گلاب روی پوست صورتتان بماند.

استفاده از شیر خشک

شیر خشک به دلیل داشتن ماده‌های قوی و موثر تاثیر زیادی در حجیم شدن صورت دارد. شما می‌توانید شیر خشک را با شیر مخلوط کنید و ماسک را به صورت خود بزنید. روش‌های متنوعی برای استفاده از شیر خشک وجود دارد.

برای این‌که از ماسک شیر خشک نتیجه بهتری کسب کنید، می‌توانید روغن‌ها و گیاهان دارویی را نیز به ترکیب خود اضافه کنید.

به عنوان مثال، روغن زیتون، شکر و شیر خشک را ترکیب کنید، سپس مخلوط را روی صورت تمیز خود قرار دهید. بعد از گذشت نیم ساعت، صورت خود را به آرامی بشویید و خشک کنید.

این ماسک علاوه بر چاق کردن صورت، به عنوان لایه‌بردار صورت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای افرادی که به دنبال داروهای شیمیایی نیستند قطعا استفاده از این روش‌ها خوشایندتر است.

با سیب ‌زمینی شاهد چاق شدن صورت خود در یک هفته باشید

کسی نمی‌تواند منکر تاثیر مثبت سیب زمینی برای پوست شود. یکی از روش‌هایی که می‌توان برای چاق شدن صورت استفاده کرد بهره بردن از سیب زمینی است.

با سیب زمینی علاوه بر دستیابی به هدف اصلی خود یعنی چاقی صورت، چین و چروک‌های پوست را درمان کنید، سفیدی موها را از بین ببرید و پوست خود را نیز آبرسانی کنید.

شما می‌توانید به دو روش از سیب زمینی استفاده کنید، روش اول این‌که هر روز دو لیوان آب سیب زمینی بخورید. در روش دوم می‌توانید از آب سیب زمینی به عنوان ماسک استفاده کنید و آن را روی صورت خود به شکل دورانی ماساژ دهید.

در حقیقت آب سیب زمینی چون غنی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدن است، به ترتیب سبب آبرسانی پوست و چاق شدن صورت می‌شود و از بروز عفونت‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

استفاده از گیاه شنبلیله

با شنبلیله در عرض یک هفته می‌توانید صورت خود را چاق‌تر کنید. از آن‌جایی که این گیاه سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان است، پوستی سالم برایتان به ارمغان خواهد آورد.

شما می‌توانید صورت خود را با روغن این گیاه ۱ یا ۲ بار در روز ماساژ دهید یا این که پودر شنبلیله را با آب مخلوط کنید و از خمیر آن استفاده کنید.

اجازه دهید مخلوط ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد از گذشت این مدت، با آب صورت خود را بشویید. می‌توانید روزانه از این ترکیب استفاده کنید.

ماسک چاق کننده صورت

این ماسک را می‌توان از قدیمی‌ترینراه حل‌های چاق کردن صورت دانست، چراکه از زمان‌های قدیم مردم هند، مصر و چین از آن برای زیبایی و جوان‌تر شدن پوستشان استفاده می‌کردند.

در ایران هم از فواید گل رس برای پوست و مو خیلی صحبت می‌شود و حتی تعدادی از نسخه‌های موجود جنبه درمانی نیز دارد.

این ماسک ترکیبی از خاک الک شده، با گلاب طبیعی است، سپس باید آن را روی پوست صورت مالید. افرادی که پوست حساس دارند با مالیدن این ماسک به روی صورت خود، شل شدگی‌های پوست ناشی از لاغری را پر می‌کنند و در نتیجه صورت توپر به نظر می‌رسد.

برای درست کردن این ماسک یک قاشق غذاخوری گل رس را با یک قاشق مرباخوری گلاب مخلوط کنید. برای این که گل به‌طور کامل نرم شود به آن گلاب اضافه کنید تا در نهایت بتوان از آن به عنوان یک ماسک روی صورت استفاده کرد.

وقتی آن را روی صورت گذاشتید اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند سپس صورت خود را با آب خنک بشویید و در طول آن روز دیگر از آب گرم برای شستن پوست صورت خود استفاده نکنید.

سالم بمانید

بدون تردید این موضوع که بخواهید صورت لاغر یا چاقی داشته باشید کاملا به خودتان بستگی دارد اما برای دستیابی به هر کدام از این دو مورد سعی کنید اولویت اول خود را تنها سلامتتان قرار دهید.

شاید بگویید من وقت کافی برای رفتن به پزشک ندارم یا نمی‌دانم به کدام متخصص تغذیه اعتماد کنم.

شما از این طریق با برترین پزشکان متخصص تغذیه از نقاط مختلف ایران ارتباط برقرار می‌کنید و در نهایت با یک رژیم غذایی مناسب صورتی بشاش‌تر خواهید داشت.