۰ نفر

اسرار زیبایی؛ ماساژ صورت با انواع یخ و فواید باور نکردنی آن

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۳۳
کد خبر: 701494
اسرار زیبایی؛ ماساژ صورت با انواع یخ و فواید باور نکردنی آن

استفاده از یک قالب یخ کوچک فواید شگفت انگیزی برای پوست صورت شما بهمراه دارد. این موضوع کاملا درست است! به جز روتین محصولات مراقبت از پوستی، مالش یک تکه یخ روی گردن و صورت برای یک بار در روز فواید چشمگیری روی زیبایی پوست شما دارد و می تواند به محصولات مراقبت از پوست برای دستیابی به نتایج سریعتر و کارآمدتری کمک کند.

فواید یخ گلاب برای پوست صورت + طرز تهیه و استفاده از رزواتر

به گزارش اقتصاد آنلاین، استفاده از یک تکه یخ راه حال عالی برای همه مشکلات پوستی شماست، چه بخواهید خشکی پوست را برطرف کنید یا ماندگاری لوازم آرایشی خود را در یک روز گرم تابستان بالا ببرید. مالش یک تکه یخ روی صورت، صرف نظر از وضعیت پوست شما، می تواند اثرات فوق العاده ای بهمراه داشته باشد. خب اجازه دهید به نحوه عملکرد مکعب های یخی روی پوست صورت، فواید یخ برای صورت، خواص یخ خیار برای صورت، فواید یخ گلاب برای صورت و طرز استفاده از انواع ماسک یخ برای صورت نگاهی بیاندازیم، پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آیا مالش مکعب های یخ روی صورت مفید است؟

مالش یک تکه یخ روی صورتتان بعد از گذراندن یک روز پرتنش بطرز فوق العاده ای پوست را شاداب می کند. اگر پوست شما تحت تاثیر استرس روزانه روی دچار مشکلاتی شده، یخ می تواند در رفع این مشکلات موثر عمل کند. زیرا یخ با تقویت گردش خون در صورت شما باعث درخشان شدن آن می شود. اگر هنوز در مورد "فواید یخ برای پوست صورت "چیزی نمی دانید، اجازه دهید در این مطلب شما را با این ترفند زیبایی کره ای  آشنا کنیم. این روش زیبایی از افرادی که به دنبال مراقبت از پوست بودند در سراسر جهان الهام گرفته شده است تا پوست خود را زیبا تر و درخشان تر کنند. برای آشنایی بیشتر تا پایان مطلب همراه ما باشید.

فواید یخ برای پوست صورت

یک تکه یخ می تواند تمام مشکلات پوست شما در طول سال را رفع کند. در ادامه تاثیرات این روش زیبایی ارائه شده است:

1. خواص یخ برای صورت: درخشان کردن پوست

همه افراد به دنبال پوستی درخشان هستند خب ماساژ یخ روی صورت می تواند به پوست شما درخشندگی بدهد. زیرا مالیدن یخ باعث بهبود گردش خون در پوست شما می شود و آن را درخشان می کند. مالش یخ روی صورت با انقباض رگ‌های خونی، باعث کاهش جریان خون در سطح پوست می شود. بدن برای متعادل سازی جریان خون، گردش خون بیشتری در صورت ایجاد می کند که همین موجب شادابی و درخشان شدن پوست شما می شود.

2. خواص یخ برای صورت: افزایش جذب محصولات پوستی

استفاده از یخ یک ترفند زیبایی قدیمی است که به شما اطمینان می دهد تمام محصولاتی که روی پوست استفاده می کنید به راحتی جذب آن می شود. اگر کرم شب یا هر سرم دیگری روی پوستتان زده اید، برای افزایش جذب محصولا پوستی یک تکه یخ روی آن بمالید. این کار باعث انقباض مویرگ های صورت و ایجاد یک حالت کششی روی پوست می شود به این ترتیب محصولات بهتر جذب پوست می شوند.

3. خواص یخ برای صورت: رفع حلقه های سیاه زیر چشم

فواید یخ برای صورت

استفاده منظم از یخ روی صورت می تواند برای رفع حلقه های سیاه مقاوم زیر چشم موثر عمل کند. برای این منظور باید مقداری گلاب را بجوشانید و آب خیار را به آن اضافه و ترکیب کنید. این مخلوط را با ریختن در قالب یخ فریز کنید در ادامه قالب یخ را روی نواحی دور چشم خود بمالید. اما، انتظار معجزه یک شبه را نداشته باشید. از آنجایی که این ترفندهای زیبایی اثرگذاری سریعی ندارند، به همین دلیل برای مشاهده نتایج باید این روش را چندین روز تکرار کنید.

4. خواص یخ برای صورت: کمرنگ کردن و کاهش آکنه صورت 

اگر از درمان آکنه آزاردهنده روی صورت خود ناامید شده اید، اجازه دهید تکه های یخ معجزه خود را به شما نشان دهند. استفاده از یخ روی پوست صورت، میزان تولید چربی روی پوست را کاهش می دهد. همچنین این ترفند زیبایی برای درمان برآمدگی ها و تورم ناشی از آکنه نیز موثر عمل می کند.

5. خواص یخ برای صورت: درمان تورم زیر چشم 

چشم‌هایتان خسته به‌نظر می‌آیند، گویا چشم های شما بسته هستند ! استفاده از یخ برای رفع تجمع بیش از حد مایع زیر چشم می تواند مفید باشد. یخ ها آن را بصورت حرکات دورانی از گوشه داخلی چشم به سمت ابروها حرکت دهید. این کار در کاهش تورم موثر عمل می کند.

6. خواص یخ برای صورت: بستن منافذ پوست

صورت دارای منافذی است که چربی های طبیعی و عرق را از پوست خارج می کند، در نتیجه به تمیز نگه داشتن آن کمک می کند. اما درصورتی که آلودگی ها در منافذ تجمع پیدا کنند این باعث بروز جوش و آکنه می شود. مالش یک تکه یخ روی صورت بعد از شستن آن در کوچک شدن منافذ پوست موثر عمل می کند. این کار باعث خروج آلودگی از منافذ و پاکسازی صورت شما می شود.

7. خواص یخ برای صورت: افزایش دوام آرایش

این یک ترفند زیبایی موفقیت آمیز است. قبل از استفاده از کرم پودر، ی ک تکه یخ را روی کل صورت خود بمالید. این کار به داشتن آرایش بی عیب و ماندگار کمک می کند.

8. خواص یخ برای صورت: کاهش چین و چروک صورت

اگرچه نمی توانید مانع از روند پیری پوست شوید اما می توانید علائم پیری را کنترل کنید. مالیدن تکه های یخ روی صورت در کنترل چین و چروک و علائم پیری موثر عمل می کند. این ترفند زیبایی نه تنها به کاهش خطوط کمک می کند بلکه مانع از تشکیل خطوط جدید روی پوست هم می شوند.

9. خواص یخ برای صورت: نرم کردن لب ها

لب هایتان دچار ترک خوردگی شده اند؟ تکه های یخ را روی آنها بمالید! اینکار در کاهش التهاب موثر است. همچنین، از نوشیدن مقدار زیادی آب هم غافل نشوید تا پوست و لب های خود را هیدراته نگه دارید.

10. خواص یخ برای صورت: رفع عرق سوز

افردی که دچار عرق سوز می شوند درد ناشی از آن را می دانند. استفاده از تکه های یخ یک درمان طبیعی برای درمان عرق سوز است. آنها را در یک پارچه نخی بپیچید و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. این کار موجب تسکین التهاب می شود و جوش های ناشی از عرق سوز را التیام می دهد.

11. خواص یخ برای صورت: رفع آفتاب سوختگی

استفاده از یخ همچنین یک درمان فوق العاده برای آفتاب سوختگی است. بعد از مالیدن یخ روی نواحی که دچار آفتاب سوختگی شده، می توانید شاهد کاهش چشمگیر التهاب و قرمزی پوست باشید. با این وجود، درمان آفتاب سوختگی با یخ به مصرف منظم و زمان بستگی دارد.

12. خواص یخ برای صورت: رفع چربی بیش از حد پوست

اگرچه چربی برای حفظ سلامت پوست ضروری است اما چربی بیش از حد می تواند مشکل آزاردهنده ای باشد. پوست های چرب اغلب مستعد ابتلا انواع مشکلات پوستی هستند. مالیدن تکه های یخ روی صورت می تواند در کاهش تولید چربی اضافی موثر عمل کند. این به این دلیل است که مالیدن یخ با کوچک کردن منافذ تولید کننده چربی موجب کاهش چربی بیش از حد پوست می شود.

13. خواص یخ برای صورت: کاهش التهاب بعد از اصلاح صورت

اصلاح کردن صورت چیزی است که نمی توانید از انجام آن خودداری کنید. با این وجود، شما نمی توانید درد ناشی از این کار را هم نادیده بگیرید. خب باید بدانید که دگ لازم نیست درد را تحمل کنید. فقط کافی است یک تکه یخ را روی آن نواحی بمالید تا با بی حس کردن درد، التهاب را کاهش دهید.

14. خواص یخ برای صورت: لایه برداری کردن پوست

وقتی صحبت از لایه برداری پوست می شود، باید بگوییم علاوه بر لایه بردارهای تجاری موجود در بازار یک روش کاملا طبیعی هم برای اینکار وجود دارد. برای لایه برداری طبیعی پوست، صورت خود را با تکه های شیر یخ زده مالش دهید. شیر به دلیل داشتن اسید لاکتیک به پاکسازی تمام سلول های مرده پوست کمک می کند در عین حال تکه های یخ هم باعث درخشندگی طبیعی پوست شما می شود.

 15. خواص یخ برای صورت: آرایش طبیعی پوست

عجله دارید؟ وقت آرایش کردن ندارید؟ کافی است 2 دقیقه وقت بگذارید و یک تکه یخ را روی تمام صورت خود مالش دهید. استفاده از یخ روی صورت، باعث جوانسازی، لایه برداری و درخشندگی پوست شما می شود.

خب اجازه دهید این ترفند زیبایی را با افزودن ترکیبات دیگر تقویت کنیم. اگرچه استفاده از تکه های یخ به زیبایی و سلامت پوست صورت شما کمک می کند، اما ترکیب یخ با گیاهان و ترکیبات دیگر می تواند فواید بیشتری برای پوست فراهم کند. در ادامه چند ترفند زیبایی با قالب یخ ارائه شده است. با این روش های طبیعی از فواید تکه های یخ بهره مند شوید.

طرز استفاده از انواع ماسک یخ برای صورت

1. طرز استفاده از ماسک یخ چای سبز برای رفع خستگی و پف چشم

مواد لازم:

2تا 3 چای کیسه ای سبز

آب

قالب

طرز تهیه:

چای سبز کیسه ای را درون آب داغ بگذارید.

چای سبز غلیظ دم کنید و عصاره آن را خارج کنید.

عصاره آن را در قالب یخ بریزید و در فریزر قرار دهید.

هر روز یک قالب یخ را روی سیاهی و  پف چشم های خود بمالید.

اجازه دهید آب خودش خشک شود. بعد از انجام اینکار از شستن چشم ها خودداری کنید.

نحوه اثرگذاری:

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و یخ به کاهش تورم و ظاهر سیاهی دور چشم کمک می کند.

2. طرز استفاده از ماسک یخ آلوئه ورا برای تسکین پوست پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب

مواد لازم:

عصاره آلوئه ورا (به اندازه کافی برای پر کردن قالب یخ شما)

طرز تهیه:

عصاره آلوئه ورا را درون قالب یخ بریزید. همچنین می توانید قبل از انجام این کار، آن را کمی مخلوط کنید.

قالب یخ را در فریزر قرار دهید.

بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب روی صورت خود بمالید.

اجازه دهید خشک شود و بعد از آن از شستن پوست خودداری کنید.

نحوه اثرگذاری:

آلوئه ورا پوست شما را تسکین و التهاب را کاهش می دهد. یخ تاثیر تسکین دهنده ای روی پوست شما دارد که به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب سوخته است. فورا بعد از استفاده از این روش احساس آرامش خواهید کرد.

3. خواص یخ خیار برای صورت

مواد مورد نیاز:

1 خیار (یا بیشتر، بسته به ظرفیت قالب یخ شما)

آب 1 لیمو

طرز تهیه:

خیار را در مخلوط کن بریزید و آب لیمو را داخل آن بریزید.

ترکیب را در قالب یخ بریزید و اجازه دهید یخ بزند تا مکعب ها شکل بگیرند.

پس از بازگشت به خانه از یک روز خسته کننده یخ را صورت خود بمالید.

پوست خود را با حوله نشویید یا خشک نکنید.

اجازه دهید پوست خودش خشک شود.

نحوه اثرگذاری؟

ترکیب خیار، لیمو و یخ به طرز باورنکردنی پوست های خسته را تسکین می دهند. خیار بر روی پوست شما اثر تسکین دهنده دارد و در عین حال لیمو باعث درخشان شدن آن می شود.

4. طرز استفاده از ماسک یخ دارچینی برای درمان آکنه

مواد مورد نیاز:

آب (به مقدار نیاز)

1 قاشق چایخوری پودر دارچین (یا 4-5 قطره اسانس دارچین)

3-4 قطره روغن گل رز

طرز استفاده:

روغن ها (یا پودر دارچین) را در آب مخلوط کنید.

آن را درون قالب یخ بریزید و تکه های یخی درست کنید.

تکه های یخی را روی ناحیه آسیب دیده یا تمام صورت خود بمالید.

اجازه دهید آب یخ خشک شود.

از شستن صورت خود خووداری کنید.

این روش را 3 بار در هفته تکرار کنید.

نحوه اثرگذاری:

دارچین دارای خواص ضد باکتریایی است در حالی که گل رز حاوی ویتامین C است. یخ منافذ پوست را کوچک می کند و در نتیجه چربی بیش از حد آن را کاهش می دهد.

5. تکه های یخ ضد باکتری گلبرگ رز (خواص یخ گلاب برای صورت)

مواد لازم:

1 فنجان گلبرگ های گل رز خشک شده

4-5 قطره روغن گل رز

آب

طرز استفاده:

همه مواد را در آب مخلوط کرده و در قالب یخ بریزید.

اجازه دهید تکه های یخ منجمد شود. و بعد آن را روی تمام نواحی صورت و گردن خود بمالید.

اجازه دهید پوست خودش خشک شود از شستن پوست خودداری کنید.

نحوه اثرگذاری:

روغن گل رز اثر ضد باکتریایی و ضد پیری روی پوست شما دارد. گلبرگ های رز همچنین دارای خواص ضد باکتریایی هستند و به آرامش پوست شما کمک می کنند.

حالا با ترفندهای استفاده از  تکه‌های یخ برای پوستتان آشنا شدد. با این حال، قبل از شروع استفاده از تکه های یخ روی صورت خود، باید چندین نکته را در نظر داشته باشید.

نکاتی برای استفاده از یخ برای صورت:

زیاده روی در هیچ کاری خوب نیست. از مالیدن مداوم یخ در روز روی پوست خود خودداری کنید. همچنین هرگز تکه های یخ را مستقیماً روی صورت خود قرار ندهید. همیشه آنها را در یک پارچه نخی بپیچید و سپس استفاده کنید.

قبل از استفاده از یخ درمانی، مطمئن شوید که صورتتان تمیز و بدون آرایش است.

در زمان مالش یخ روی پوست از نگه داشتن ان بیش از یک دقیقه روی یک منطقه خاص خووداری کنید.

هنگام استفاده از تکه های یخ در اطراف چشم دقت کنید، به خصوص اگر ترکیبات مواد دیگری باشد. مطمئن شوید که محتویات داخل قالب یخ وارد چشم نمی شوند.

همیشه با حرکات دایره ای کوچک یخ را روی صورت ماساژ داده و مالش دهید.

به یاد داشته باشید که مدت زمان یخ درمانی نباید بیشتر از 10-15 دقیقه طول بکشد. برای بهترین نتیجه، این درمان را صبح یا عصر انجام دهید.

سوالات متداول

آیا یخ برای زیر بغل خوب است؟

تکه های یخ می توانند به داشتن پوست بی بو و هیدراته کمک کنند. حتی می توان از آن برای کاهش تعریق بیش از حد و بوی بدن در زیر بغل استفاده کرد.

آیا می توانم هر روز از یخ روی صورتم استفاده کنم؟

بله، برای از بین بردن پف صورت می توانید هر روز یخ را روی صورت خود بمالید.

سخن پایانی:

یخ درمانی مزایای بسیار زیادی برای مراقبت از پوست دارد.از افزایش جذب محصول و کاهش سیاهی دور چشم تا تسکین دهندگی  آکنه،التهاب روی صورت تکه های یخ فواید زیادی برای پوست بهمراه دارند.با این حال، شما باید مطمئن شوید که از روش صحیح پیروی می کنید و از استفاده مکرر یخ روی پوست خودداری می کنید تا از حداکثر مزایای درمان بهره مند شوید. نکات بحث شده در مقاله را دنبال کنید و همچنین می توانید دستور العمل های قالب یخ را مطابق با سلیقه خود آماده کنید.