۰ نفر

فقط کچل ها از این مزایا برخوردار هستند!

۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۳
کد خبر: 701297
فقط کچل ها از این مزایا برخوردار هستند!

کچل شدن و ریزش موهای سر، شاید از دید افرادی که دچار آن می‌شوند اتفاق خوشایندی نباشد، اما درعین‌حال دارای فوایدی است که تنها افراد کچل مشمول آن هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ فواید کچل بودن؛ باورتان می‌شود که کچل بودن می‌تواند برای انسان، مفید باشد؟ اگر در صحت این مسئله شک دارید باید بگوییم که سخت در اشتباهید و کم پشتی مو برخلاف تأثیر منفی روی ظاهر، اثرات مثبتی در سلامت انسان دارد.

با اینکه ریزش مو و دیدن کمترشدن تارهای موی سر، برای هیچ کس اتفاق خوشایندی نیست اما باید بدانید که کچل شدن آنقدر هم اتفاق بدی نیست. پس به جای اینکه مدام روی جنبه‌های منفی‌اش تمرکز کنید، سعی کنید که به مزایای آن هم فکر کنید.

خطر کمتر ابتلا به سرطان

تحقیقات در مورد سرطان پروستات نشان می‌دهد مردانی که در سنین جوانی به ریزش مو دچار می‌شوند، ۴۵ درصد خطر کمتری برای ابتلا به سرطان پروستات دارند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مقدار زیادی تستوسترون یکی از علت‌های کچلی در بین مردان است و رشد تومور را در آن‌ها کاهش می‌دهد که قطعا در کاهش ابتلا به سرطان نیز در آن‌ها موثر است.

سوخت و ساز بالاتر

درست است که کچلی ممکن است ظاهر خوبی را روی سر ایجاد نکند اما این مردان به دلیل سطح بالای تستوسترون بیشتر از مردان با موی کامل سوخت و ساز و متابولیسم دارند. همچنین این افراد بیشتر تناسب اندام دارند و وزن آن‌ها ایده‌آل و سالم است و بدنشان نیز ماهیچه‌ای‌تر است. مطالعات نشان می‌دهد که سطح بالای تستوسترون غلظت کمتری از چربی را روی صورت ایجاد می‌کند که باعث صورت ماهیچه‌ای‌تر و قوی‌تر می‌شود.

کچل خوش تیپ

مردانه‌تر شدن

مطالعه دیگری اثرات کچلی را روی صدها مرد جوان و نگاه خانم‌ها به آن‌ها در مقایسه با مردان با موی کامل بررسی کرده است. نتیجه مطالعات این بود که مردان کچل‌تر به طور ناخوداگاه در ذهن افراد، مردانه‌تر به نظر می‌رسیدند و تصور بر این بود که حتی قدشان نیز بلندتر است. مثلا خانم‌ها حدس می‌زنند که این مردان شغل‌هایی مثل کار در ارتش یا اتش نشانی را داشته باشند  زیرا آن‌ها را مردتر و قوی‌تر می‌دیدند.

ذخیره پول و زمان

شامپو، نرم کننده، شانه، کرم و ماسک مو همه این‌ها هزینه‌هایی هستند که افراد کچل از آن‌ها مصون هستند. مردان کچل، نیازی به پول خرج کردن برای موهای خود ندارند و همچنین می‌توانند زمان بیشتری را هم ذخیره کنند و هر روز درگیر حالت دادن به موهای شان نباشند. این مردان زودتر از بقیه هم حمام می‌کنند.

زیبایی با کلاه

هیچ کلاهی به گونه‌ای ساخته نشده که روی موها هم زیبا قرار بگیرد. در واقع کلاه روی سر افرادی خوب جلوه می‌کند که مو ندارند. کافی است که مردان کچل کلاه آفتابی و یک عینک دودی شیک داشته باشند و جذابیت نفس گیرشان را به رخ همه بکشند. این مردان می‌توانند هر مدل کلاهی سر کنند.

وضعیت بهتر در قراردادهای تجاری

مردان کچل معمولا توانایی مدیریتی بهتری دارند و قدرتمندی بیشتر در آن‌ها دیده می‌شود. این ویژگی‌ها ناخوداگاه در نظر دیگران نیز القا می‌شود و همین باعث می‌شود که دیگران بیشتر آن‌ها را جدی بگیرند. مطالعات نشان می‌دهند مردانی که موهای‌شان ریخته است، اما ترسیده‌اند که کل موهای شان را بتراشند و در واقع نیمه کچل مانده‌اند، ضعیف و ناامن بنظر می‌رسند. به همین دلیل متخصصان پیشنهاد می‌کنند که اگر نصف موهای‌تان ریخته بود، نصف دیگر را هم بتراشید. تحقیقات نشان می‌دهد که تاثیرگزارترین و قوی‌ترین لیدرهای جهانی مردانی بودند که کلا مو نداشتند مثل وینستون چرچیل، والدیمیر لنین، ماهاتما گاندی و ولادیمیر پوتین.

روبرو نشدن با بزرگ‌ترین ترس مردان

طبق مطالعات، ترس از کچل شدن یکی از بدترین ترس‌هایی است که مردان با آن روبرو هستند. در واقع فکر کردن به این موضوع به شدت آزار دهنده است. بسیاری از مردان نزد مشاور پوست و مو می‌روند و هر ماه از دارو و محصولات خاص مو استفاده می‌کنند تا تعداد موهایی که در طول روز می‌ریزد، کمتر شود. اما اگر شما کچل باشید، یعنی با این ترس و نگرانی کنار آمده‌اید و دیگر دغدغه‌ای در این باره ندارید.

پیر نشدن

شاید مردان در سنین جوانی با کچل شدن از هم سن و سالانشان بزرگ‌تر نشان دهند اما با گذشت زمان، همه چیز برعکس می‌شود. آن‌ها در سنین پیری مویی ندارند که سفید شود و در نتیجه همین باعث می‌شود که جوان‌تر به نظر برسند.

بدن سفت‌تر و عضلانی‌تر

کچل بودن سر یعنی کوچک‌تر به نظر رسیدن آن نسبت به سری که مو دارد. همین موضوع باعث می‌شود که بدن شما هم در قسمت بالا به طور اتوماتیک بزرگ‌تر، پهن‌تر و عضلانی‌تر به نظر برسد و ظاهر مردانه‌تری را به دیگران نشان دهد.

تحمل راحت‌تر فصل تابستان

زمانی که سرتان پر از مو باشد، قطعا روزهای گرم تابستان برای‌تان غیر قابل تحمل می‌شود و گرما به شدت کلافه‌تان می‌کند. عرق کردن لابه‌لای موها اصلا حس خوبی نیست که کچل‌ها از آن در امان هستند و راحت‌تر گرمای تابستان را تاب می‌آورند.