۰ نفر

اگر دنبال لاغری صورت نیستی، این خوراکی ها رو نخور

۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۵
کد خبر: 700197
اگر دنبال لاغری صورت نیستی، این خوراکی ها رو نخور

برای لاغری صورت چه بخوریم؟ این روزها صورت‌های لاغر، کشیده و استخوانی بسیار مد شده است و طرف‌داران زیادی دارد.

چاقی صورت با نخوردن این خوراکی ها

به گزارش اقتصاد آنلاین، خیلی از افراد علاقه دارند که گونه‌هایشان فرورفتگی داشته و صورتشان زاویه‌دار باشد. لاغر کردن صورت ممکن است برای برخی دشوار و زمان بر باشد. البته بستگی دارد که از چه روش‌هایی استفاده کنید. به طور مثال اگر بدانید که باید برای لاغر شدن صورت چه بخوریم ، در کنار ورزش و ماساژ لاغری می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه مطلوب برسید. در این مقاله 17 خوراکی لاغر کننده صورت را به شما معرفی کرده‌ایم. 

خوراکی های لاغر کننده صورت

در این بخش همان‌طور که قول دادیم خوراکی های لاغر کننده صورت را به شما معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید پتمامی مواردی که نام می‌بریم، از منابع مختلف علمی جمع‌آوری شده‌اند و ممکن است تأثیر این خوراکی های لاغر کننده صورت برای برخی افراد با دیگران متفاوت باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه دقیق بدانید برای لاغر شدن صورت چه بخوریم و چه خوراکی هایی نسبت به فیزیولوژی بدن شما بیشتر در لاغری‌تان تأثیر می‌گذارد، با متخصص تغذیه مشورت کنید.

1. سرکه سیب 

یکی از محصولاتی که ممکن است به کاهش چربی صورت کمک کند، سرکه سیب است. سرکه سیب یک چربی‌سوز و منقبض‌کننده طبیعی است، به این معنی که می‌تواند به سفت شدن و تقویت پوست صورت شما کمک کند. همچنین دارای خواص ضدالتهابی است که ممکن است در کاهش التهابات و پف صورت شما موثر باشد.

2. چای سبز 

یکی دیگر از محصولاتی که در کاهش وزن بدن و به‌خصوص کاهش چربی صورت شهرت دارد، چای سبز است. علاوه بر چربی‌سوزی، چای سبز التهابات شدید پوستی و پف صورت را سریعاً کاهش می‌دهد. با خوردن روزانه دو فنجان چای سبز می‌توانید به هدف موردنظر خود دست یابید.

3. روغن نارگیل 

برای لاغر شدن صورت چه بخوریم ؟ چربی‌های مفید. یکی از بهترین انواع چربی مفید برای لاغری صورت، روغن نارگیل است. چربی‌های مفید و سالم علاوه بر کمک به کاهش وزن، موجب تحریک کلاژن‌سازی و شفافیت پوست می‌شود. شما می‌توانید روغن نارگیل خوراکی را به سالاد محبوب خود اضافه کنید و با خوردن دو وعده از این سالاد، صورتی لاغر داشته باشید.

4. انواع میوه‌ها

میوه‌ها منابع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر غذایی و آنتی‌اکسیدان هستند. همان‌طور که می‌دانید، فیبر موجود در میوه‌ها به بهبود هضم غذا کمک می‌کند و با از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌های مضر، عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. خوردن میوه به‌صورت میان وعده و روزانه، باعث می‌شود بیشتر احساس سیری کرده و کمتر به سمت تنقلات و مواد غذایی مضر مانند فست‌فود بروید. همچنین میوه‌هایی مانند پرتقال، توت‌فرنگی، هندوانه، کیوی، لیمو و نارنگی با افزایش متابولیسم بدن موجب لاغری صورت شما می‌شوند.

5. حبوبات 

حبوبات درعین‌حال که سرشار از پروتئین هستند، کالری بسیار کمی دارند و در دسته مواد کم‌چرب قرار می‌گیرند. پروتئین موجود در حبوبات به تقویت ماهیچه‌ها و عضلات بدن کمک می‌کند و در نتیجه باعث عملکرد بهتر اندام‌ها و افزایش متابولیسم می‌شود. حبوبات همچنین غنی از فیبر هستند و خوردن آن‌ها موجب سرکوب گرسنگی و کاهش تمایل به تنقلات و غذاهای پرچرب می‌شود. در حقیقت حبوبات یکی از بهترین پاسخ‌ها به سؤال برای لاغر شدن صورت چه بخوریم ، هستند چرا که علاوه بر کمک به کاهش وزن، سلامت کلی بدن شما را نیز تقویت می‌کنند و فرم اندام شما را در بهترین شکل خودش نگه می‌دارند.

6. انواع ماهی 

ماهی

ماهی‌ها منابع خوبی از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. پروتئین‌ها به ساخت عضلات و تقویت ماهیچه‌های بدن کمک کرده و اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش التهابات پوست و دستگاه گوارش و افزایش سرعت متابولیسم می‌شوند. همچنین، هر چه میزان التهابات بدن شما کمتر باشد، احتمال افزایش وزن در صورت که در اثر استرس و التهاب ایجاد می‌شود، کاهش می‌یابد.

7. بادام 

بادام سرشار از چربی و پروتئین سالم است و به همین دلیل معده شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. انواع بادام منابع خوبی از مواد مغذی برای گیاهخواران جهت سوزاندن چربی هستند. آنها همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که میزان انرژی و متابولیسم را بهبود می‌بخشد. اگر به دنبال این هستید که برای لاغر شدن صورت چه بخوریم ، پیشنهاد ما این است که حتماً بادام را در میان وعده‌های روزانه خود قرار دهید.

8. اسفناج و سایر سبزی‌ها

سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم‌پیچ، سبزی خوردن مانند ریحان، نعنا، پونه، جعفری و گشنیز سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر غذایی هستند. این سبزیجات باعث می‌شوند معده شما برای مدتی طولانی احساس سیری کند و با افزایش سیری، کاهش التهاب و کمک به هضم به کاهش چربی صورت و بدن کمک می‌کنند.

9. محصولات لبنی

محصولات لبنی که پرچرب باشند؛ مانند شیر پرچرب، ماست پرچرب یا ماست یونانی با سیر نگه‌داشتن شما به شما در حفظ رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن و لاغر شدن صورت کمک می‌کنند. توجه داشته باشید که فراورده‌های لبنی فاقد چربی یا کم‌چرب در این دسته قرار نمی‌گیرند. همچنین مواد مغذی موجود در محصولات لبنی به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود وضعیت پوست شما کمک می‌کند.

10. بلغور جو دوسر 

جو دوسر سرشار از فیبر است و به هضم غذا کمک می‌کند. آنها حاوی فیبر نامحلول و کربوهیدرات‌هایی هستند که گرسنگی شما را مهار می‌کنند و برای انجام تمرینات ورزشی انرژی لازم را به شما می‌دهند. صبح‌ها بلغور جو دوسر را با مقداری آجیل و شیر پرچرب برای پروتئین اضافه میل کنید. هنگام خرید بلغور جو دوسر، مطمئن شوید که جو دوسر بدون طعم را انتخاب کنید؛ زیرا جو دوسر طعم‌دار حاوی قند، مواد شیمیایی و افزودنی‌های مضر است.

11. کره بادام‌زمینی 

کره بادام‌زمینی یک انتخاب فوق‌العاده سالم برای شیرین کردن صبحانه یا اسموتی‌های مقوی است که در خانه تهیه می‌کنید. کره آجیل سرشار از پروتئین، ویتامین E، آهن، پتاسیم، روی، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر غذایی و پلی‌فنل‌ها است. برای رفع گرسنگی یک مشت بادام‌زمینی به‌صورت خیس‌خورده یا آب پز شده را به‌عنوان میان وعده مصرف کنید. کره بادام‌زمینی همان‌طور که می‌تواند به کاهش گرسنگی شما کمک کند در صورت مصرف بیش از اندازه ممکن است باعث اضافه وزن شما شود در نتیجه سعی کنید میزان مناسبی از کره بادام‌زمینی را در روز مصرف کنید.

12. پودر پروتئین 

در پاسخ به سؤال برای لاغر شدن صورت چه بخوریم می‌دانید که پروتئین می‌تواند به کاهش وزن صورت و بدن شما کمک بسیاری کند، اما برخی افراد ممکن است نتوانند به طور کامل پروتئین را در رژیم غذایی خود قرار دهند و در مصرف برخی غذاهای سرشار از پروتئین مشکل دارید می‌توانید از پودرهای پروتئین در انواع مختلف استفاده کنید.

13. دانه‌های چیا

دانه‌های چیا یکی از مواد جدا نشدنی از رژیم غذایی ورزشکارانی است که می‌خواهند وزن خود را کاهش داده و درعین‌حال از توده‌های عضلانی بدن خود محافظت کنند. از خواص دانه‌های چیا می‌توان به سیرکنندگی سریع، کاهش التهاب و مبارزه با رادیکال‌های آزاد بدن اشاره کرد. دانه‌های چیا منابعی غنی از پروتئین، آنتی‌اکسیدان و فیبر بوده و فاقد گلوتن هستند. شما می‌توانید با افزودن دانه‌های چیا در انواع اسموتی و خوردن آن در وعده صبحانه، صورتی لاغر و خوش فرم داشته باشید.

14. قارچ

بر اساس گزارشات متخصصین تغذیه که بر روی تأثیرپذیری قارچ در رژیم غذایی کاهش وزن تحقیقاتی به عمل آورده‌اند، میزان پروتئین و فیبر بالای قارچ و فاقد بودن هرگونه ماده قندی و چربی در ترکیبات آن، در کاهش وزن صورت و لاغر شدن آن تأثیر مستقیم دارد. همچنین قارچ‌ها به دلیل پر آب بودن و هیدراته نگه‌داشتن بدن شما به بهبود گردش خون و عملکرد دستگاه گوارش کمک کرده و با افزایش متابولیسم بدن موجب لاغر شدن صورت شما می‌شوند. برای شناخت دکتر تغذیه خوب مقاله بهترین دکتر تغذیه در تهران را مطالع کنید.

15. فلفل چیلی تند

کپسایسین موجود در فلفل چیلی قرمز و سبز از نوع تند، در افزایش متابولیسم و سرعت کاهش چربی‌های اضافی بدن به‌خوبی عمل می‌کند. شما می‌توانید در کنار وعده‌های اصلی خود یا در طبخ آن‌ها از فلفل چیلی قرمز استفاده کنید تا بهترین نتیجه را برای لاغر شدن صورت و بدن بگیرید.

16. کلم بروکلی

یکی دیگر از بهترین مواد غذایی لیست برای لاغر شدن صورت چه بخوریم، کلم بروکلی است. افزودن کلم بروکلی به‌صورت خام، نیم‌پز، بخار بز یا گریل شده به وعده‌های غذایی شما می‌تواند به‌سرعت کاهش وزن چشمگیری را نتیجه دهد. علاوه بر لاغر شدن صورت، کلم بروکلی در درمان و پیشگیری از دیابت و سرطان بسیار مفید و تأثیرگذار است.

اگر به دنبال چاقی کل بدن هستید ماساژ را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در مقاله ماساژ لاغری به طور کامل شرح داده‌ایم.

17. روغن زیتون خام

روغن زیتون سرشار از خواص برای کاهش کلسترول بد بدن که به‌عنوان LDL شناخته می‌شود و افزایش کلسترول HDL که کلسترول خوب به شمار می‌رود است. روغن زیتون چربی مفیدی است که به کاهش وزن شما و بهبود سلامت کلی بدن‌تان کمک می‌کند.

شما می‌توانید از روغن زیتون برای پخت‌وپز و تهیه انواع سالاد استفاده کنید. هرچه میزان مصرف روغن زیتون را افزایش دهید و روغن‌های معمولی پخت‌وپز را کنار بگذارید سریع‌تر از رژیم غذایی خود برای لاغر شدن صورتتان نتیجه خواهید گرفت.

سخن پایانی

در این مقاله از مجموعه مقالات لند اسپا به پرتکرارترین سؤال، برای لاغر شدن صورت چه بخوریم پاسخ داده و 17 نوع از خوراکی های لاغر کننده صورت را به شما عزیزان معرفی کردیم. توجه داشته باشید که برای مصرف این خوراکی ها بهتر است برای پیشگیری از عوارض جانبی احتمالی مانند واکنش‌های آلرژیک، با متخصص تغذیه مشورت کنید. خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.