۰ نفر

اسرار زیبایی؛ انجام فر دائم مو در منزل+ آموزش کامل

۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۱۳
کد خبر: 699224
اسرار زیبایی؛ انجام فر دائم مو در منزل+ آموزش کامل

شاید شماهم اصطلاح مرغ همسایه غاز است را شنیده باشید. این موضوع به خوبی در مورد جنس و نوع مو صدق می کند. هر کسی که موهای صاف و لختی دارد، با دیدن موهای فر به وجد می آید.

آموزش فر دائم مو در منزل + توضیح کامل مراحل

به گزارش اقتصاد آنلاین، برعکس، هر کسی هم که موهای فر و مجعد دارد، خواهان موهای صاف و ابریشمی است. در دنیای امروزی که ما زندگی می کنیم، انجام هر کاری امکان پذیر است. شما می توانید با استفاده از تکنیک ها و روش هایی، موهای صاف خود را فر کنید. اگر به به موضوع آموزش فر دائم مو علاقه مندید، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

فر کردن مو

فر مو دائم یکی از گزینه های عالی برای داشتن موهای حالت دار و مواج است. با تکنیک فر کردن دائم مو می توان موها را به مدت ۶ ماه فر نگه داشت. با رشد ریشه مو و بلند شدن آن، کم کم خاصیت فر از بین می رود و باید آن را دوباره تمدید کرد.

البته باید این نکته را هم مد نظر داشته باشید که مواد فر کردن مو دائم تماماً شیمیایی بوده و می توانند به موها آسیب برسانند. پس اگر موهایتان ضعیف و شکننده است، به دنبال راهکارهای موقت فر کردن مو باشید و از انجام این کار بپرهیزید. اما اگر موهایتان سالم و شاداب است، به راحتی می توانید از روش فر دائم‌مو استفاده کنید.

به دلیل شیمیایی بودن مواد فر دائم‌مو، توصیه می شود انجام این کار را به آرایشگران ماهر بسپارید. در صورتی که در این کار مهارت لازم را دارید و همچنین موهایتان سالم و بدون آسیب است، می توانید در منزل دست به کار شده و موهای خود را فر دائم کنید. اما قبل از آن حتما آموزش فر دائم مو را از روی بروشور محصول بخوانید تا به مشکل بر نخورید.

بهترین مواد فر دائم

مواد فر دائم مو را باید با توجه به نوع و جنس مو تهیه کنید. در واقع شناخت نوع مو قبل از انجام فر دائم بسیار حائز اهمیت است. در غیر این صورت ممکن است بر اثر انتخاب و مصرف مواد اشتباه، به موها آسیب جدی وارد شود.

چنانچه موهای شما از انعطاف و سلامت کافی برخوردار است و همچنین تارهای آن ها ضخیم هستند، می توانید از مواد حاوی آلکالین برای فر کردن دائم مو استفاده کنید. برای موهای معمولی، موهای رنگ و مش شده یا موهای شکننده و ضعیف نیز می توان از مواد با میزان اسیدیته کمتر بهره گرفت.

فر+کردن+دائمی+مو

انواع فر مو دائم

انواع فر دائم مو با استفاده از بیگودی انجام می شود. یعنی انواع بیگودی فر دائم در سایزهای مختلف در بازار موجود هستند و شما با توجه به اینکه، فر ریز یا درشت مد نظرتان است، می توانید آن ها را خریداری و استفاده کنید.

فر مو انواع مختلف ریز و درشت دارد که برای انجام هر کدام باید ابتدا بیگودی مورد نظر را تهیه کرده و سپس مواد فر دائم را روی سر گذاشت.

آموزش فر دائم مو

آموزش فر دائم مو با مواد به این صورت است که ابتدا موها را شانه بزنید تا هیچ گونه گره‌ای در آن وجود نداشته باشد. سپس می توانید از بسته های آماده مواد فر دائم موجود در فروشگاه های معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید. آموزش فر مو به طور کامل و مرحله به مرحله روی بروشور این محصولات درج شده که می توانید ابتدا آن را مطالعه و سپس طبق مراحل داخل بروشور اقدام نمایید.

پس از شانه زدن، باید موها را بشویید و شامپو بزنید. سپس از یک پروتئین قوی که معمولا داخل بسته بندی موجود است، استفاده کنید. این پروتئین برای حالت دادن به موها مورد استفاده قرار می گیرد. در این مرحله نباید از نرم کننده یا ماسک مو استفاده کنید؛ چراکه باعث ایجاد اختلال در فرآیند فر کردن مو می شود.

پس از آبکشی، موها را با حوله به آرامی خشک کنید. فرآیند خشک کردن موها با حوله را به آرامی و به صورت حرکات ضربه ای انجام دهید و هیچ گاه موها را نکشید؛ چراکه باعث آسیب و ریزش مو خواهد شد. می توانید دوباره موها را با شانه دندانه درشت شانه بزنید تا هر گونه گره آن از بین برود.

مراحل فر کردن دائم مو به این صورت است که ابتدا مواد را روی ناحیه کوچکی از پوست قرار می دهید تا از حساسیت نداشتن به آن مطمئن شوید. بهتر است این کار را چند ساعت قبل از انجام فر مو انجام دهید. بگذارید چند دقیقه مواد روی پوست شما بماند و سپس آبکشی کنید. اگر پوست دچار واکنش های آلرژیک مثل تاول، قرمزی، خارش و … نشد، می توانید آن را روی موها به کار ببرید.

قبل از قرار دادن مواد، دور گردن و روی گوش را با ژل مخصوص بپوشانید. روی شانه های خود یک حوله بیندازید تا لباس تان آغشته به مواد فر نشود. از دستکش یک بار مصرف استفاده کنید تا پوست دست تان با مواد شیمیایی در تماس نباشد. همچنین موها را دسته بندی و از گیره پلاستیکی برای نگهداری آن استفاده کنید. سپس بیگودی یا میله ها را که در انواع سایزهای مختلف در بازار موجود هستند، روی موها قرار دهید.

مواد فر دائم مو را باید با فاصله از پوست سر روی موها قرار دهید. حواس تان باشد تا مواد با پوست سر هیچ گونه تماسی نداشته باشد. این به سلیقه شما بستگی دارد که می خواهید فر از کدام قسمت مو شروع شود. به طور مثال اگر می خواهید فر مو از قسمت وسط سرتان آغاز شود، باید مواد را از قسمت میانی موها تا پایین قرار دهید.

به دقت مواد را روی ساقه مو ماساژ دهید. به اندازه کافی صبر کنید تا مواد اثرگذاری خود را داشته باشد. معمولا مدت زمان مکث مواد روی بسته بندی محصول درج می شود. در این مدت باید موها را در دمای مناسب نگه دارید.

پس از گذشت مدت زمان لازم، موها را همان طور که بیگودی روی آن قرار دارد با آب ولرم آبکشی کنید، تا جایی که همه مواد از روی آن برداشته شود. در مرحله بعد باید از یک خنثی کننده مناسب استفاده کنید. خنثی کننده منجر به فرم دهی و تقویت هر چه بیشتر موها می شود. دوباره موها را آبکشی کنید. حالا بیگودی ها را از روی سر بردارید و مقدار کمی خنثی کننده به ساقه های مو بزنید. چند دقیقه صبر کرده و دوباره موها را آبکشی کنید.

سرتان را پایین نگه دارید و با حوله، به آرامی موها را خشک کنید. برای خشک کردن موها می توانید از سشوار هم کمک بگیرید. پس از مصرف مواد فر دائم مو، تا ۴۸ ساعت نباید موها را بشویید. تا ۲۴ ساعت بعد از انجام این کار نیز نباید موها را شانه بزنید.

این روش فر دائم مو ، ماندگاری شش ماهه دارد. پس از این مدت می توانید برای ترمیم فر مو اقدام کنید. احتمالا در این مدت، ریشه موهایتان حسابی بلند شده و فر موها نمای چندانی پیدا نمی کند.

فر دائم یا فر شش ماهه را باید برای موهای کاملا سالم و بدون آسیب به کار برد.

مراقبت های بعد از فر کردن

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، پس از انجام فر دائم نباید بلافاصله موها را بشویید. در واقع شما پس از گذشت ۴۸ ساعت می توانید موهایتان را شستشو دهید. همچنین به مدت یک روز باید از شانه زدن موها بپرهیزید. برای حالت دادن یا مرتب کردن فر موها می توانید از محصولات طبیعی مثل روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن بادام و… استفاده کنید.

استفاده از فرم دهنده ها مثل انواع کرم مو یا تافت به دلیل شیمیایی بودن ترکیبات آن ها چندان توصیه نمی شود. چون مواد فر مو خود شیمیایی بوده و با مصرف سایر محصولات احتمال آسیب رسیدن به موها دو چندان می شود.

پس از فر کردن دائم موها از بابلیس و اتو مو برای حالت دادن یا صاف کردن موها استفاده نکنید. هرگز موها را بیش از حد نشویید. برای شستشوی موها از آب داغ استفاده نکنید. باید بدانید که استفاده بیش از حد از ماسک مو و نرم کننده نیز به بافت فر آسیب زده و ماندگاری آن را کم می کند.

شما می توانید بعد از فر دائم مو از انواع ویتامینه برای تقویت کردن موها و جلوگیری از خشکی بیش از حد آن استفاده کنید. همچنین باید از حرارت مستقیم سشوار روی موها بپرهیزید؛ چراکه این کار باعث خشک تر و شکننده شدن موها می شود.

فر کردن موی کوتاه

همان طور که می دانید، فر کردن مو باعث می شود موها کمی از حالت معمولی کوتاه تر به نظر برسند. به همین دلیل اگر موهایتان خیلی کوتاه است یا چتری دارید، توصیه می کنیم صبر کنید تا موهای شما کمی بلندتر شوند و سپس برای فر کردن دائم مو اقدام نمایید. البته فر دائم موی کوتاه هم قشنگی و جلوه خاص خودش را دارد. اگر مطمئن هستید که چتری فر با چهره شما تناسب دارد، پس معطل نکنید و موهایتان را فر کنید.

عوارض فر دائم مو

همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، مواد فر دائم مو کاملا شیمیایی بوده و همانند سایر محصولات شیمیایی مثل رنگ یا دکلره می تواند باعث دهیدراته شدن و خشکی موها شود. پس قبل از فر کردن دائم مو این موضوع را به خاطر داشته باشید که موهایتان ممکن است خشک و شکننده شود. به همین دلیل نوشیدن آب کافی و استفاده از انواع آبرسان مو به افرادی که موهای خود را فر کرده اند، توصیه می شود.

موهایی که فر دائم شده اند، بیشتر از سایر موها در معرض بروز موخوره قرار دارند. به همین دلیل شما باید هر یک یا دو ماه نسبت به نوک گیری موها اقدام کنید. وز شدن و نازک شدن تارهای مو نیز از دیگر معایب فر دائم مو محسوب می شوند. موها پس از فر دائم، به مرور زمان شادابی و طراوت خود را از دست داده و کدر نشان داده می شوند.

فر مو دائم نیاز به نگهداری دارد. برای جلوگیری از خشکی و دهیدراته شدن موها باید از روغن های طبیعی و ویتامینه مو استفاده نمایید. همچنین برای جلوگیری از موخوره باید هر ماه موها را نوک گیری کنید.