۰ نفر

معجزه آب سیب زمینی برای موهای سفید

۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۵۳
کد خبر: 681002
معجزه آب سیب زمینی برای موهای سفید

سیب زمینی دارای ویتامین B، ویتامین سی ، روی، نیاسین و آهن است که فولیکول های مو را تغذیه نموده و رشد مو را تقویت می کند.

آموزش رفع سفیدی مو با پوست سیب زمینی

به گزارش اقتصاد آنلاین، آب سیب زمینی غنی از ماده های مغذی مثل ویتامین سی ، پتاسیم، ویتامین های مختلف B، کلسیم، آهن، فسفر، مس و گوگرد، است. اکثر ماده های مغذی در پوست سیب زمینی قرار دارند، بنابراین مهم است زمان تهیه آب آن در منزل، پوستش را نگیرید.

چطور آب سیب زمینی را به شیوه صحیح خارج کنیم ؟

خواص آب سیب زمینی برای پوست و مو بیشمار است، به منظور استفاده نخست باید تمام سیب زمینی ها را شسته و به قسمت های کوچک تقسیم کنید و آنرا رنده کنید وآب آنرا بگیرید.

آب سیب زمینی

آب سیب زمینی و سرکه

قدری آب سیب زمینی را با سرکه سیب مخلوط نموده و به موها بزنید. 

آب سیب زمینی ، عسل و  زرده تخم مرغ

آب سیب زمینی به وسیله یک توری بگیرید و با یک قاشق عسل و زرده یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و بعنوان یک ماسک مو طبیعی استفاده نمایید. این ماسک را نیم ساعت روی ریشه موهای خویش قرار دهید و بعد موهایتان را بشویید.

آب سیب زمینی و سفیده تخم مرغ

آب سیب زمینی را بگیرید و با سفیده تخم مرغ مخلوط نمایید و دو ساعت برای جلوگیری از ریزش مو آنرا روی سر خویش بگذارید و بعد با شامپو بشویید.

آب سیب زمینی و ژل آلوئه ورا

برای داشتن موهای درخشان، آب سیب زمینی را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و بر روی موهایتان بگذارید.

سیب زمینی

پنج عدد سیب زمینی را در دو لیتر آب بجوشانید و پس از پوست آنرا بگیرید و دور بریزید. آنگاه پس از شستشوی کامل موها با شامپو این محلول را به مدت بیست دقیقه روی سر خویش قرار دهید و بعد آبکشی نمایید تا موهای سفیدتان را کم کند.

آب سیب زمینی برای رشد مو

عصاره ی سیب زمینی، یک درمان مؤثر برای آلوپسیا یا ریزش موی سر و بدن است. این گیاه ریشه ای دارای ویتامین های C، B و A بوده، و از مو دربرابر شکنندگی و اسیب مراقبت می کند. همچنین با تزریق ویتامین ها به هر تار مو، درخشش را به موهایتان باز می گرداند.

بمنظور استفاده از عصاره ی سیب زمینی به عنوان درمانی برای طاسی، ۲ تا ۳ سیب زمینی بزرگ را پوست بگیرید و رنده کنید. سیب زمینی های رنده شده را در یک پارچه ی کتان جمع کنید و دو طرف آن را ببندید.

پارچه ی کتان را روی موهای کم حجم مالش دهید و بگذارید دست کم بمدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند و آنگاه با یک شامپوی مملو از ماده های مغذی، سرتان را بشویید. همچنین میتوانید سیب زمینی های رنده شده را با زرده ی تخم مرغ و عسل در یک ظرف مخلوط کنید و این ماسک را مستقیما روی پوست سر خشک بمالید.

ماسک آب سیب زمینی و آبلیمو برای رفع شوره

۱ سیب زمینی درشت را خرد نموده و در مخلوط کن بریزید. سیب زمینی ها را بزنید تا پوره نرمی بدست آورید.

آب پوره را خارج نموده و در ظرفی بریزید. ۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه به آب سیب زمینی افزوده و خوب هم بزنید. ماسک را به پوست سر و موها بمالید و به آرامی با نوک انگشتان خویش موها را ماساژ دهید.

بگذارید نیم ساعت بماند و بعد آنرا با آب ولرم بشویید. هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید تا شوره سرتان بطور کامل از بین برود.

ماسک آب سیب زمینی، زردچوبه، عسل و تخم مرغ برای جلوگیری از ریزش مو

۲ عدد سیب زمینی متوسط را در مخلوط کن ریخته و آب آنها را در ظرف تمیزی بریزید. در ظرف دیگری ۱ تخم مرغ را بزنید تا کف کند.

آب سیب زمینی، ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری زردچوبه را به تخم مرغ اضافه کنید. تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیر نرمی شکل گیرد.

خمیر را روی موها و پوست سر بمالید. سرتان را با یک کلاه رنگ مو بپوشانید تا ماسک نریزد.

بگذارید نیم ساعت بگذرد و بعد موها را با آب ولرم و شامپوی دائمی تان بشویید. برای گرفتن بهترین نتیجه هفته ای یک مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

آب سیب زمینی ،آلوئه ورا و عسل برای جلوگیری از ریزش مو

برای این منظور پوست سیب زمینی را بگیرید و آب آنرا خارج کنید. ۲ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را با ۲ قاشق غذاخوری آلوئه ورا و ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.

این مخلوط را ته موها بمالید و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید. سرتان را با یک کلاه دوش بپوشانید و اجازه بدهید به مدت ۲ ساعت بماند.در پایان سرتان را با یک شامپوی ملایم شست و شو دهید.

این ماسک را باید دو دفعه در هفته برای رسیدن به بهترین نتیجه استفاده کنید.