۰ نفر

آموزش بند انداختن صورت بدون کمک دیگران / چطور صورتمان را بند بندازیم؟

۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۳:۰۳
کد خبر: 679303
آموزش بند انداختن صورت بدون کمک دیگران / چطور صورتمان را بند بندازیم؟

اگر طرفدار بند انداختن صورت‌ برای اصلاح موهای زائد هستید، احتمالا تجربه صرف ساعت‌های طولانی در آرایشگاه را دارید.

روش بند انداختن صورت با پا و 2 روش جالب دیگر 

 به گزارش اقتصاد آنلاین، ساعت‌های خسته کننده‌ای که فقط برای یک اصلاح 10 دقیقه‌ای سپری شده‌ و بعضا بسیار کلافه‌تان کرده‌اند. از طرف دیگر با یک دودوتا چهارتای ساده متوجه خواهید شد که تاکنون چه هزینه‌های هنگفتی را برای همین چند دقیقه در ماه پرداخته‌اید. از این رو تصمیم گرفتیم در مقاله‌ پیش روی‌تان مفصلا به آموزش بند انداختن صورت و ابرو بپردازیم تا یک بار برای همیشه، از رفتن به آرایشگاه صرفا برای اصلاح صورت بی‌نیاز شوید. تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش بند انداختن صورت خود

اول از همه این نوید را می‌دهیم که نحوه بند انداختن صورت با نخ ساده‌تر از آن چیزی است که همیشه فکر می‌کردید. نکته مهم در این کار، استفاده از نخ باکیفیت و غیرپلاستیکی است که ترجیحا پنبه‌ای باشد. این نخ‌ها معمولا باعث واکنش‌های آلرژیک نمی‌شوند. همچنین نخ‌های پنبه‌ای کمک می‌کنند که موهای صورت بین نخ پیچ نخورد و در واقع راحت‌تر از نخ‌های مصنوعی، موهای زائد را می‌کَنند.

در هنگام آموزش بند انداختن صورت خودتان توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از نخ قرقره یا نخ‌های ابریشمی برای بند انداختن استفاده کنید. این نخ‌ها علاوه بر اینکه نازک هستند و باعث بریدگی پوست می‌شوند، به اندازه نخ‌های پنبه‌ای در کندن موهای صورت‌تان موثر نخواهند بود.

پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر نخ، ژل آلوئه ورا یا کیسه یخی را هم تهیه کنید. آلوئه ورا یا یخ به جلوگیری از هرگونه قرمزی یا تحریکی که در اثر بند ایجاد می‌شود، کمک خواهد کرد.

آموزش بند انداختن صورت خود

در آموزش بند انداختن صورت خود ، قبل از هر کاری، هر قسمتی از صورت را که می‌خواهید بند بیاندازید، با شوینده یا فوم پاک کننده صورت مناسب کاملا بشویید و تمیز کنید. در غیر این صورت باکتری‌ها و آلودگی‌های سطح پوست در حین بند انداختن به لایه‌های عمیق‌تر پوست‌تان نفوذ خواهد کرد.

1. نخ بند انداختن صورت را آماده کنید:

 به اندازه طول بازوی‌تان (حدودا 35 سانتی‌متر) از آن ببرید. نکته مهم در آموزش بند انداختن صورت این است که نخ بریده شده را کاملا با تکه پنبه‌ یا پد الکلی ضدعفونی کنید تا باکتری‌های احتمالی موجود روی نخ به پوست‌تان منتقل نشود.

سپس انتهای نخ بریده شده را به هم گره بزنید و حلقه بزرگی درست کنید. مطمئن شوید که گره نخ سفت است تا اصلاح صورت‌تان تمیزتر انجام شود. البته روشهای بند انداختن صورت فقط محدود به درست کردن حلقه نیست و می‌توانید به جای این کار یک سر بند را به پایه میزی که آینه‌تان روی آن قرار گرفته و حتی انگشت شست پای‌تان ببندید. سپس انتهای دیگر را به میانه نخ بیاورید و آن را با دست راست‌تان بگیرید. با دست دیگر حلقه درست شده را بگیرید و مانند آنچه در آرایشگاه‌ها دیده‌اید، بپیچانید تا مثلثی تشکیل شود.

بند انداختن

2. حلقه نخی را بچرخانید: 

مطابق با آن چه در ویدیو آموزش تصویری بند انداختن صورت می‌بینید، یک سر حلقه را با انگشت شست و اشاره‌تان نگه دارید. انگشتان دست دیگرتان را از سمت دیگر داخل حلقه کنید و آن را چهار تا پنج بار بچرخانید. در پایان این کار، باید یک قسمت پیچ خورده در وسط حلقه داشته باشید و نخ شبیه شاعت شنی یا پاپیون به نظر برسد.

3. باز و بسته کردن حلقه را تمرین کنید:

 نکته مهم دیگر در آموزش این است که طریقه بند انداختن صورت و حرکت دست‌ها را با بند تمرین کنید. مدام باید یک دست‌تان باز و دست دیگرتان بسته شود. در واقع با افزایش و کاهش فاصله شست و انگشت سبابه، پیچ و تاب مرکز حلقه باید به عقب و جلو حرکت کند. حرکت این پیچش، همان چیزی است که شما برای کندن موهای زائدتان از آن استفاده خواهید کرد.

شاید لازم باشد این حرکت را چند بار تمرین کنید تا کاملا به حرکات بند انداختن مسلط شوید. اگر کنترل حلقه برای‌تان خیلی سخت است، حلقه جدیدی با طول کوتاه‌تر درست کنید.

4. مرکز پیچ خورده را در جای درست باز و بسته کنید: قسمت پیچ خورده بند را مستقیما روی موهایی که می‌خواهید بکَنید، قرار دهید. محکم حلقه را نگه دارید؛ به نحوی که انگشت شست و انگشت اشاره یک دست در یک انتهای حلقه و شست و اشاره دست دیگرتان در انتهای دیگر حلقه قرار بگیرد.

سپس مانند آنچه در ویدیو آموزش بند انداختن صورت می‌بینید، یک دست‌تان را باز کنید و مرکز پیچ خورده را با سرعت آرامی و فشار ملایمی روی پوست‌تان بکشید. این پیچ خوردگی موهای پوست‌تان را گرفته و با باز و بسته شدن دست‌ها، موها کنده خواهند شد. جهت درست حرکت دست را در نقاط مختلف صورت، از ویدیوی زیر بیاموزید.

توجه داشته باشید که همیشه باید موها را در خلاف جهت رشدشان بند بیاندازید. با این کار موهای زائد به راحتی بیرون می‌آیند. نکته دیگر این است که با بند نباید فشار زیادی به پوست‌تان وارد کنید؛ زیرا این کار منجر به درد و تحریک پوست‌تان می‌شود. به جای این کار، چندین بار مرکز پیچ خوردگی را روی سطح پوست بلغزانید تا موها کاملا کنده شوند.

5. یخ یا ژل آلوئه ورا بزنید: آخرین مرحله از آموزش بند انداختن صورت یخ گذاشتن است. به محض اینکه بند انداختن صورت یا ابروهای‌تان تمام شد، کمی ژل آلوئه ورا یا کمپرس یخ را روی پوست تحریک و قرمز شده‌تان قرار دهید. قرمزی پوست باید بعد از حدود یک ساعت برطرف شود. بعد از یک ساعت قسمت بند انداخته شده را بررسی کنید و اگر تار مویی جا مانده، آن را با موچین یا بند دیگری بردارید.

آموزش بند انداختن صورت دیگران

طریقه یا آموزش بند انداختن صورت دیگران هم تفاوت چندانی با آنچه در مورد بند انداختن صورت خودتان توضیح دادیم، ندارد. ترجیحا پیش از کار موهای فرد را با تلی ببندید تا هنگام بند انداختن پیشانی و زیرمویی‌ها، کنده نشوند. همچنین حتما قبل از اصلاح، دست‌های‌تان را با آب و صابون بشویید.

سپس تکه نخی را به اندازه کافی ببرید و با پد الکلی ضدعفونی کنید. طول نخ در این حالت باید بیشتر از زمانی باشد که برای خودتان بند می‌اندازید. نخ را دور گردن‌تان بیاندازید. با نخ حلقه‌ای تشکیل داده و آن را دور دست دیگرتان بپیچانید تا مثلثی تشکیل شود. در نهایت مانند آنچه در ویدیوی فوق مشاهده کردید برای طرف مقابل بند بیاندازید. در واقع طریقه نخ انداختن صورت برای دیگران هم به همان صورت باز و بسته کردن دست‌هاست.

این حالت با آموزش بند انداختن صورت برای خود تفاوت‌هایی دارد. برای مثال باید از فرد بخواهید نقاطی را که شما بند می‌اندازید، با دست‌هایش محکم بکشد تا پوستش بین بند گیر نکند. همچنین از او بخواهید هنگام بند انداختن پشت لب، زبانش را در نقطه‌ای قرار دهد که شما نخ بند را روی آن می‌لغزانید.

ترجیحا تا 48 ساعت بعد از اصلاح صورت با بند، کرم و مواد آرایشی به پوست‌تان نزنید؛ چرا که در این شرایط منافذ پوست باز هستند و مواد آرایشی به راحتی وارد پوست‌تان می‌شوند. در نتیجه احتمال زدن جوش بعد از اصلاح بیشتر خواهد شد.

سخن پایانی

بند انداختن روش محبوبی برای اصلاح موهای زائد صورت است که با وجود دردناک بودن آن، طرفداران زیادی دارد. از آنجایی که در این روش موها از ریشه کنده می‌شوند، در نتیجه دیرتر درمی‌آیند و رشد می‌کنند. در این مقاله به آموزش بند انداختن صورت با نخ پرداختیم. اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌های این مقاله پاسخگوی شما همراهان همیشگی مجله زیبایی میس و مستر باشیم.

سوالات متداول در مورد آموزش بند انداختن صورت

آیا بند انداختن صورت ضرر دارد؟

تاکنون اطلاعات علمی ثابت شده‌ای درباره مضرات بند انداختن منتشر نشده است. با این وجود این روش اصلاح عاری از عوارضی مانند قرمزی و التهاب صورت نیست. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما بعد از بند انداختن از ماسک مناسب استفاده کنید.

چگونه صورت را بند بیندازیم؟

برای بند انداختن صورت، نخی با خصوصیات گفته شده تهیه کنید و سپس مطابق آموزش این مقاله، برای برداشتن موهای زائد صورت و اصلاح ابروهای‌تان عمل کنید.