۰ نفر

جنگل های گیلان غرق در آتش؛ حریق اطفا شد؟

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۳۴
کد خبر: 705135
جنگل های گیلان غرق در آتش؛ حریق اطفا شد؟

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از وقوع ۱۰ فقره حریق جنگلی در سطح پنج شهرستان خبر داد و گفت: مجموع مساحت درگیر بیش از چهار هکتار است.

به گزراش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد قربانی لرد با اشاره به افزایش دمای هوا و وزش باد شدید گرم در استان گیلان طی امروز، اظهار کرد: از صبح امروز تاکنون به دلیل وزش باد شدید جنوبی شاهد وقوع ۱۰ فقره حریق در سطح جنگل های استان بودیم.

وی ۹۵ درصد عامل این حریق ها را انسانی شامل عمدی و غیر عمدی دانست و افزود: متاسفانه ساکنان حاشیه جنگل در این ایام سال اقدام به سوزاندن خار و خاشاک و ضایعات باغات خود می کنند و لذا شاهد سرایت آتش به جنگل در شرایط وزش باد هستیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با بیان اینکه اراضی جنگلی شهرستان های تالش، ماسال، لنگرود، رودبار و سیاهکل درگیر حریق شده است، گفت: شاهد آمادگی صد درصدی نیروهای حفاظتی بودیم و لذا کلیه حریق ها در لحظه مهار شده است.

قربانی لرد، از تداوم اطفای حریق در سه شهرستان تالش، سیاهکل و لنگرود خبر داد و اضافه کرد: مجموع مساحت درگیر با حریق بیش از چهار هکتار بوده که دو هکتار مربوط به تالش و مابقی مربوط به چهار شهرستان دیگر است؛ البته عملیات اطفاء همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به شمالی شدن وزش باد و کاهش نسبی دما از اواخر امشب، خاطرنشان کرد: کلیه نیروهای حفاظتی و امدادی و آتش نشان و بسیجی و مردمی در سطح عرصه ها هستند و اجازه گسترش آتش را نمی دهند و به احتمال زیاد تا پایان امروز شاهد اطفاء کامل حریق ها خواهیم بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه خسارتی به جنگل های پهن برگ وارد نشده و حریق در کف جنگل رخ داده است، یادآور شد: مردم در صورت مشاهده هرگونه دود و آتش در اراضی جنگلی با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند.