۰ نفر

فیلم هجوم دوباره گردوخاک به اهواز

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۰
کد خبر: 630729
فیلم هجوم دوباره گردوخاک به اهواز

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت گرد و خاک در هوای اهواز در ساعت ۹ صبح امروز به بیش از ۶ برابر حد مجاز رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ شهریار عسگری، با بیان اینکه ۱۲ شهر خوزستان درگیر گرد و غبار شدید هستند، در خصوص میزان آلاینده‌های پدیده گرد و خاک امروز اظهار کرد: در پی وقوع گرد و غبار در استان خوزستان، طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۹ صبح امروز (۵ اردیبهشت‌ماه) میزان ذرات ریزگردها در هوای اهواز ۹۱۳ میکروگرم در متر مکعب بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، غلظت گرد و غبار در اهواز به بیش از ۶ برابر حد مجاز رسیده است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت آلاینده‌های گرد و غبار در بندر امام(ره) ۳۸۳، سوسنگرد ۳۷۹، ماهشهر و رامشیر ۳۰۲ میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

عسگری بیان کرد: بر اساس آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۸ صبح امروز میزان ذرات ریزگردها در هوای آبادان ۱۷۵۱ و خرمشهر ۱۷۶۳ میکروگرم در متر مکعب بوده است بدین ترتیب غلظت گرد و غبار در این شهرها به بیش از ۱۱ برابر حد مجاز رسیده است.