۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط زیست؛

زنده گیری در حیات وحش جرم است / بقای گونه های جانوری در معرض خطر

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۸
کد خبر: 620630
زنده گیری در حیات وحش جرم است / بقای گونه های جانوری در معرض خطر

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: برخی افراد فرصت طلب و سود جو با هدف تجارت غیر قانونی حیات وحش با ورود به زیستگاه‌های طبیعی، ضمن زنده گیری حیوانات اقدام به عرضه و فروش آن‌ها می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، حکیمی گفت: بر اساس قانون شکار و صید هر گونه زنده گیری حیات وحش جرم بوده و نگهداری آن‌ها در محیط‌های بسته و خانگی نیز بقاء نسل گونه‌های جانوری را با تهدیدات و صدمات جبران ناپذیری مواجه خواهد کرد.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست: تمام متصدیان پرنده فروشی‌ها و مراکز نگهداری و خرید و فروش حیوانات وحشی یا افرادی که مبادرت به این کار می‌کنند از هر گونه عرضه و خرید و فروش گونه‌های وحشی خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی توسط بازرسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

حکیمی افزود: تمام پرنده فروشی‌ها و مراکز نگهداری موقت حیات وحش در طول سال به صورت مستمر توسط کارشناسان حیات وحش و ماموران یگان حفاظت استان مورد پایش قرار می‌گیرند و همواره تذکرات لازم در خصوص ممنوعیت خرید فروش گونه‌های جانوری داده شده و این موضوع در سال جاری با شدت بیشتری انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز شهروندان با مشاهده هرگونه خرید گونه‌های جانوری مراتب را به اطلاع ادارات محیط زیست برسانند و یا با شماره تلفن‌های ۳۲۵۰۴۹۶۲، ۳۲۲۲۸۳۹۲، ۳۲۵۲۳۰۲۵، و ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.