۰ نفر

خطیب نماز جمعه تهران: برای حفاظت محیط زیست باید از متخصصان کمک گرفت

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۰
کد خبر: 617431
خطیب نماز جمعه تهران: برای حفاظت محیط زیست باید از متخصصان کمک گرفت

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست و دنبال کردن سیاست‌های کلی نظام باید به مطالبه عمومی تبدیل شود و مجموعه‌های جهادی به میدان بیایند. این همه گروه‌های جهادی و متخصص را فراخوان کنند تا برای حفاظت از محیط زیست و توسعه فضای سبز از آنها کمک بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین و به نقل از مهر؛ حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه حیات طیبه ما در گروی صیانت از محیط‌زیست و منابع طبیعی و ارج نهادن به این نعمت الهی است، افزود: امیدوار هستیم هزاران گروه جهادی در این راستا به میدان بیایند و دست به دست هم دهند و این واجب الهی به زمین مانده را به سرانجام برسانند. این بخش فرهنگ سازی می‌خواهد و فرهنگ عمومی باید به مدد بیاید.

وی بیان داشت: اقدامات الگو بخش و امیدوار کننده در سطح قوای سه‌گانه و نهادهای گوناگون در حال انجام است. اگر حفظ محیط زیست جزو واجبات است، صیانت از سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به حاکمیت و رضایت و دلبستگی و تقویت انگیزه برای مشارکت و حضور در صحنه‌ها از اوجب واجبات است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: دشمن امید و اعتماد اجتماعی ما را نشانه گرفته است و به نظر می‌رسد به لطف خدا اقدامات مسئولین، طلیعه انقلاب است. آنچه به نظر می‌رسد این است که در برخی نهادها و نظام اداری ما انقلاب رخ نداده است.