۰ نفر

در جریان بررسی بودجه تصویب شد؛

تکیلف وزارت اقتصاد برای شفاف سازی دخل و خرج شرکت های دولتی

۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبر: 704255
تکیلف وزارت اقتصاد برای شفاف سازی دخل و خرج شرکت های دولتی

وزارت اقتصاد مکلف به تدوین آیین‌نامه انتظام‌بخشی و شفاف‌سازی و ضابطه‌مند کردن درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در جلسه علنی امروز (‌پنجشنبه) دو بند (الف) و (ب) تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بخش هزینه‌ای تصویب شد.

الف- شرکتهای دولتی در فهرست واگذاری در سال ۱۴۰۲ مشمول حکم ماده (۴) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) می‌باشند.

ب- وزارت امور اقتصادی و دارایی با رعایت اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و رعایت سیاست‌های کلی برنامه هفتم، حداکثر تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۲ مکلف است با همکاری سازمان ‌برنامه ‌و ‌بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور آیین‌نامه انتظام‌بخشی و شفاف‌سازی و ضابطه‌مند نمودن درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی را از جمله شامل میزان حقوق و دریافتی اعضای هیأت مدیره ، نحوه تشکیل مجامع عمومی / شورای‌عالی و بررسی صورت‌های مالی و ثبت اطلاعات در سامانه یکپارچه شرکت‌های دولتی و ثبت اطلاعات نیروی انسانی و حقوق و مزایای کارکنان در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور مبتنی بر تکالیف قانونی، تدوین و به‌تصویب‌ ‌هیأت وزیران برساند. 

وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است گزارش عملکرد این جزء را هر سه‌ماه یک‌بار به کمیسیون‌های ‌برنامه ‌و ‌بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.