۰ نفر

جنجال در مجلس برای تعیین سقف معافیت مالیاتی

۹ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۳۷
کد خبر: 703758
جنجال در مجلس برای تعیین سقف معافیت مالیاتی

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در حالی که نمایندگان مشغول بررسی بخشی از لایحه بودجه - که به تعیین سازوکار سقف معافیت مالیاتی و نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص بر می‌گشت- بودند، برای لحظاتی متشنج شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، به بررسی پیشنهادات در بند «و» تبصره ۱۲ که به سازوکار سقف معافیت مالیاتی و نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاق حقیقی مربوط می شود، پرداختند.

در همین حین محمدرضا صباغیان پیشنهادی را در بند «و» مطرح کرد و در توضیح پیشنهاد خود بیان کرد: ما اکنون کف افزایش حقوق را هفت میلیون تومان در نظر گرفته و سقف آن را ۵۵ میلیون تومان. که برای برخی خواص این رقم بالا می‌رود آیا امام که در خانه معمولی زندگی می‌کرد و ما مدام در مجلس شورای اسلامی از آن سخن می‌گوییم این عدالت را تایید می‌کند؟ ما برای جامعه کارگر و کارمند افزایش حقوق را هفت میلیون تومان در نظر گرفتیم در حالی که قیمت اقلام اساسی و تورم سر به فلک کشیده است شما امروز قیمت یک پراید را می‌بینید؟ قیمت پیاز و سیب زمینی را می‌بینید؟ چرا باید حداقل حقوق هفت میلیون تومان باشد؟

در عین حال که صباغیان به صحبت‌های خود با صدای بلند ادامه می‌داد، رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکنون موضوع بحث ما معافیت مالیاتی برای یک سال است و شما موضوع را اشتباه برداشت کرده‌اید.

بعد از قطع بلندگوی صباغیان، وی به طرف جایگاه هیات رئیسه رفت و با صدای بلند با رئیس مجلس شورای اسلامی به بحث پرداخت در عین حال گروهی از نمایندگان مجلس از جمله اعضای کمیسیون تلفیق تلاش می‌کردند تا وی را از جایگاه هیات رئیسه به صندلی خود برده و به وی توضیح دهند که موضوع بحث مجلس به تعیین معافیت‌های مالیاتی و سقف معافیت مالیاتی سالانه باز می‌گردد.