۰ نفر

در جریان بررسی بودجه؛

فروش املاک مازاد دستگاه های اجرایی تصویب شد

۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۲۵
کد خبر: 703659
فروش املاک مازاد دستگاه های اجرایی تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای به دستگاه‌های اجرایی مجوز فروش املاک مازاد خود را دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) بند (ه) تبصره ۱۱ در بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه، به دستگاه‌های ‌اجرائی اجازه داده می‌شود با رعایت ماده (۱۰) قانون جهش تولید مسکن ‌مصوب ۱۷/ ۰۵/ ۱۴۰۰‌ ‌در سقف ردیف ذی‌ربط مندرج در جدول شماره (۵) این قانون با اخذ مجوز از وزیر امور اقتصادی و دارایی نسبت به :

۱- فروش املاک مازاد خود اقدام و درآمد حاصله را پس از واریز به خزانه با تخصیص سازمان ‌برنامه‌ و بودجه کشور صرف طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با اولویت استان محل وقوع املاک کنند.

۲- پس از مبادله موافقتنامه با سازمان ‌برنامه‌ و ‌بودجه کشور نسبت به تهاتر املاک مازاد خود بر پایه قیمت کارشناسی‌ با پیمانکاران بابت بدهی‌های قطعی حسابرسی شده (موضوع ماده (۲۰) قانون محاسبات عمومی) مورد تأیید سامانه سماد اقدام کنند.

۳- درآمد حاصل از فروش اموال غیرمنقول، اراضی و املاک شرکت‌های دولتی، مشروط به مصرف آن در طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه‌تمام و طرح‌های پیشران و اولویت‌دار (که فهرست آنها به تصویب هیات وزیران می رسد)، مشمول مالیات و سود ویژه سهم دولت نخواهد بود.