۰ نفر

در جریان بررسی بودجه؛

اختصاص مالیات و عوارض دریافتی از واحدهای تولیدی به استان محل استقرار / مخالفت مجلس با اختصاص مالیات و عوارض دریافتی از معادن

۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبر: 703302
اختصاص مالیات و عوارض دریافتی از واحدهای تولیدی به استان محل استقرار / مخالفت مجلس با اختصاص مالیات و عوارض دریافتی از معادن

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال آتی مالیات و عوارض ارزش‌ افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی و پیمانکاران پروژه ها به حساب استان محل استقرار واریز خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه)مجلس، بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را بررسی کرده و بند ع تبصره ۶ لایحه بودجه را به تصویب رساندند.

در بخش درآمدی بند ع تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۲ آمده است که؛ مالیات و عوارض ارزش‌ افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی و پیمانکاران طرح(پروژه)‌های واقع در استان به حساب استان محل استقرار واحد تولیدی با رعایت جزء (۲) ماده (۳۸) و ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده مصوب ۲/ ۳/ ۱۴۰۰منظور می‌شود.

مالیات و عوارض ارزش‌ افزوده واحدهای خدماتی ملی به نسبت سهم هر استان از جمعیت کشور، به حساب خزانه استان ذی‌ربط واریز می‌شود.

مخالفت مجلس با اختصاص مالیات و عوارض ارزش افزوده دریافتی از معادن به استان محل استقرار

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ در بخش درآمدی، با پیشنهاد علیرضا سلیمی در بند ع تبصره ۶ لایحه بودجه مخالفت کردند.

بر اساس این پیشنهاد، مالیات و عوارض ارزش‌ افزوده دریافتی از معادن واقع در استان به حساب استان محل استقرار معادن با رعایت جزء (۲) ماده (۳۸) و ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده مصوب ۲/ ۳/ ۱۴۰۰ منظور می‌شود.

در نهایت نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند.