۰ نفر

نماینده مجلس: دروغ پراکنی ها در فضای مجازی باید جرم انگاری شود

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶
کد خبر: 674505
نماینده مجلس: دروغ پراکنی ها در فضای مجازی باید جرم انگاری شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نیازمند قانونمند کردن فضای مجازی هستیم و باید در مورد دروغ‌پراکنی‌ها و تخلفاتی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد، جرم‌انگاری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بیژن نوباوه وطن نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آشوب‌ها و اغتشاشات روزهای اخیر گفت:‌ اعتراضات در همه جای دنیا مرسوم و معمول است و در کشور ما نیز در موارد مختلف افراد معترض با تجمع در جلوی وزارتخانه‌ها به طور خاص یا مجلس اعتراض خود را اعلام می‌دارند.

وی با بیان اینکه بین اعتراض و اغتشاش هیچ ارتباطی وجود ندارد، افزود: کسی که اغتشاش می‌کند، مطالبه‌ای ندارد، بلکه فقط به دنبال تخریب و آشوب است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوعات و اعتراضات زیادی در تجمعات مقابل مجلس مطرح شده و اکثریت این مطالبات پیگیری و مرتفع شده است.

نوباوه وطن خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید مماشات را کنار بگذارد و با اغتشاشگران به طور جد برخورد داشته باشد و اغتشاشگران باید هزینه‌هایی را که به کشور و مردم تحمیل کرده‌اند را جبران کنند.

وی با اشاره به دروغ‌پراکنی سلبریتی‌ها و برخی افراد خاص در فضای مجازی و تحریک جوانان به آشوب، گفت: در اروپا فضای مجازی همانند فضای حقیقی است و هر آنچه که در فضای حقیقی جرم تلقی می‌شود، در فضای مجازی هم همانگونه است و در کشور ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: نیازمند قانونمند کردن فضای مجازی هستیم و باید در مورد دروغ‌پراکنی‌ها و تخلفاتی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد، جرم‌انگاری شود.

نوباوه وطن خاطرنشان کرد: طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی جرم‌انگاری اینگونه تخلفات در فضای مجازی را لحاظ کرده و به آن پرداخته است.