۰ نفر

آصفری: ۸۱ درصد قبولی های کنکور تهران از بالا شهر بوده!

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۷
کد خبر: 656335
آصفری: ۸۱ درصد قبولی های کنکور تهران از بالا شهر بوده!

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه بی‌عدالتی آموزشی وجود دارد، گفت: چرا باید ۸۱ درصد قبولی کنکور برای دهک های بالای جامعه باشد و سهم دهک‌های پایین جامعه کمتر از ۲۰ درصد بوده که این گواهی بر ناعدالتی آموزشی در کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: آمار قبولی‌های کنکور در تهران نشان می دهد که ۸۱ درصد قبولی‌ها متعلق به طبقه بالا شهر بوده و کمتر از ۲۰ درصد متعلق به دانش‌آموزان پایین‌ شهر تهران است که این یک ناعدالتی آموزشی بوده و باید وزارت آموزش و پرورش پاسخ دهد که چرا امکانات در اختیار دهک‌های پایین جامعه قرار ندارد.

وی افزود: با این وضعیت دانش‌آموزان دهک‌های پایین جامعه نتوانستند در کنکور قبول شده و آن‌ها پست و مسئولیت را در آینده در دست نمی‌گیرند و مسئولیت‌ها تنها به دهک‌های بالای جامعه می‌رسد. حال اینکه محرومان و شهید داده‌ها همگی در طبقه پایین‌شهر تهران هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: دانش‌آموزان طبقه پایین شهر به دلیل نداشتن پول نتوانستند در کلاس‌های تقویتی کنکور شرکت کنند و قبول نشدند و این وضعیت برای طبقه بالاشهر برعکس بوده است و این ناعدالتی است. وزارت آموزش و پرورش باید درباره کمبود امکانات آموزشی پاسخ دهد و این وضعیت سامان پیدا کند.