۰ نفر

عضو هیات رییسه مجلس:

هجمه ها علیه قالیباف در مجلس، برای تصاحب جایگاه اوست

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۱۳
کد خبر: 632173
هجمه ها علیه قالیباف در مجلس، برای تصاحب جایگاه اوست

محمد رشیدی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر نمایندگان عزم جدی دارند که انشالله با تمام توان آقای قالیباف که یک مدیر زحمتکش و یک رییس خوب در مجلس بوده، حمایت کنند. فعلاً یک الی دو نفر برای جایگاه ریاست مجلس در حال رایزنی هستند، ولی به صورت قطعی فعلاً کسی نیست.

اقتصادآنلاین – پرستو بهرامی‌راد؛ امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز جلسه علنی در نشستی غیر علنی به بررسی حواشی سفر خانواده محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی به ترکیه پرداختند.

محمد رشیدی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در خصوص صحبت‌های محمدباقر قالیباف در جلسه غیرعلنی در مورد سفر خانواده‌اش به ترکیه توضیح داد: به نظر من توضیح ایشان در عین اجمال و کوتاه بودن خیلی توضیح دقیقی بود که نمایندگان قانع شدند. ایشان گفتند که با اصل این سفر خودشان موافق نبودند، ولی با جمع‌بندی خانواده ایشان، این سفر اتفاق افتاده است. 

وی ادامه داد: می‌توان گفت که یک نوع بی‌اخلاقی رسانه‌ای بود که ورود به عرصه‌های خصوصی خانواده یک مسئول بکنند و یک مطلبی که شاید خیلی مهم و جدی نبود را تبدیل به یک بمب رسانه‌ای کردند و ایشان را تخریب کردند. 

عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: اینگونه تخریب‌ها را رسانه‌های معاند و دشمنان نظام برای ناکارآمد جلون دادن جمهوری اسلامی دنبال می‌کنند و هدف اصلی آنها قطع امید مردم است. این نقطه‌ای است که فضای رسانه‌ای ما باید به آن آگاه باشد و در مسیری که آب به آسیاب دشمن بریزند، قرار نگیرند.

رشیدی در ادامه افزود: حتماً هر مسئولی ممکن است که لغزشی داشته باشد و خانواده او آنچنان که مردم توقع دارند، نباشند. نمی‌خواهم توجیه یا دفاعی کنم ولی ورود به عرصه‌های خصوصی اشخاص حتماً هم حرام است و هم توجیه اخلاقی ندارد. همچنین باید آگاه باشیم که در مسیری حرکت نکنیم که امید مردم نسبت به جمهوری اسلامی کاهش یابد و نسبت به مسئولین بدبینی ایجاد شود. بالاخره آقای قالیباف یک مدیر جهادی بودند که سال‌ها زحمات زیادی کشیدند و کارهای ویژه‌ای در عرصه‌های مختلف در این ۴۰ سال انجام دادند و حق این نبود و نسبت به ایشان ظلم شد.

این نماینده مجلس از تاثیر اتفاقات بعد از سفر خانواده قالیباف به ترکیه بر انتخاب رییس مجلس در خرداد ماه گفت: بعید می‌دانم که این اتفاقات در انتخاب رییس مجلس تاثیری داشته باشد. اکثر نمایندگان عزم جدی دارند که انشالله با تمام توان آقای قالیباف که یک مدیر زحمتکش و یک رییس خوب در مجلس بوده، حمایت کنند. فعلاً یک الی دو نفر برای جایگاه ریاست مجلس در حال رایزنی هستند، ولی به صورت قطعی فعلاً کسی نیست.

کمیسیون کشاورزی در خصوص کمبود آب باید با وزارت نیرو همکاری کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در خصوص مجوزهای کشاورزی در خوزستان عنوان کرد: مجوز شخصی برای کشاورزی داده نمی‌شود. هر استانی مدیریتی وجود دارد و سعی می‌شود نسبت به منابع آن استان مجوز صادر شود. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که بیشترین مصرف آب در عرصه کشاورزی است. به نظر من حتماً باید کمیسیون کشاورزی در بخش عمده مصرف آب در سیاست‌گذاری‌های وزارت نیرو تاثیرگذار باشد، اما امروز اینگونه نیست.

محمد رشیدی در ادامه اظهار کرد: در وزارت نیرو کمیسیون اصلی و تخصصی کمیسیون انرژی است، در صورتی که بیشترین مصرف آب را در بخش کشاورزی داریم و مربوط به کشاورزی می‌شود.

این نماینده در پایان خاطرنشان کرد: دو سال قبل هم ما این را دنبال کردیم و فکر می‌کنم یا باید اصلاح قانون صورت گیرد یا تعاملی میان وزارت نیرو و کمیسیون کشاورزی برای مدیریت بحران آب انجام شود.