۰ نفر

رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با اقتصادآنلاین؛

عده ای نمی خواهند مسیر کسب و کار هموار شود

۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۴
کد خبر: 624372
عده ای نمی خواهند مسیر کسب و کار هموار شود

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره علت سختی موجود در مسیر اعطای مجوزهای کسب و کار گفت: در مسیر اعطای مجوزهای کسب و کار مشکلات و سختی های زیادی در کشور وجود دارد که بعضا باعث می شود افراد از گرفتن مجوز صرف نظر کنند. برای حل این مشکل مجلس با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار انحصار و امضاهای طلایی را در این حوزه از بین می برد.

محمدرضا رضایی کوچی در این گفت‌وگو درباره صدور مجوزهای کسب و کار به اقتصاد آنلاین گفت: با وجود اینکه تدابیر زیادی برای برداشته شدن این انحصارها در نظر گرفته شده همچنان با مشکلاتی در این مسیر مواجه هستیم. 

وی در ادامه توضیح داد: موانع سنگینی برای تسهیل در کسب و کار وجود دارد و عده‌ای اصلا نمی‌خواهند این مسیر هموار شود و در صدد هستند که امضاهای طلایی در این حوزه باقی بماند و قدرت چانه زنی در این حوزه برای اعطای مجوزهای کسب و کار برقرار بماند. 

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توضیح داد: هدف افراد پشت پرده و دارای تعارض منافع این است که دست مردم عادی از برخی صنوف کوتاه باشد. در واقع منافع برخی مدیران با اعطای مجوزها به خطر می‌افتد. 

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: با این قانون می‌توان شاهد صدور مجوزهای کسب و کار بود ولی موانع جدی در این مسیر همچنان وجود دارد و برخی در تلاش هستند که جلوی اجرای آن را بگیرند. 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف و متعددی را در فرآیند صدور مجوزها درگیر کرده‌ایم خاطرنشان کرد: این مساله باعث شده که در فرآیند صدور مجوزها سختی و ناهمواری ایجاد شود ولی با حذف تمام این ارگان‌ها و یکسان شدن مسیر صدور مجوزهای کسب و کار می‌توان شاهد رونق در این حوزه بود. 

رضایی کوچی با بیان اینکه باید یک دستگاه یا یک سامانه واحد مسئول صدور مجوزها باشد ادامه داد: این سامانه مشترک صدور مجوز باید در زمان مشخصی نتیجه درخواست مجوز را هم بدهد و این مساله را به تعویق نیندازد.