۰ نفر

قالیباف: برابر هر تجاوزی محکم ایستاده ایم

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۷
کد خبر: 530147
قالیباف: برابر هر تجاوزی محکم ایستاده ایم

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در مسائل نظامی به دنبال بازدارندگی و دفاع از سرزمین خود و به دنبال صلح پایدار، آرامش و روابط دوستی با همسایگان و امت اسلامی هستیم، تاکید کرد: در برابر هر تجاوزی هم محکم ایستاده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد باقر قالیباف روز یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه پیشرفت‌ها و دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سوم خرداد را یادآور مجاهدت‌های فرزندان این سرزمین و شهدا عنوان کرد و گفت: به رغم آشنایی که با مسائل دفاعی و امنیتی دارم، تصور نمی‌کردم که در حوزه دفاعی و امنیتی زمینی شاهد چنین تحول و تنوعی باشیم.

وی در ادامه تولید قدرت را یک زنجیره عنوان کرد و افزود: امروز این بخش از زنجیره قدرت که پایه و اساس کار است را مایه افتخار، امنیت و آرامش در کشور می‌دانم که با مجاهدت‌های خاموش شما برادران عزیز وزارت دفاع محقق شده است.

قالیباف خاطرنشان کرد: ساخت این تجهیزات و امکانات برای دفاع از امت اسلام، دفاع از مظلومین و ایجاد بازدارندگی برابر دشمن، مجاهدت است. اگر روزی دشمن چشم طمعی به این سرزمین داشته باشد با این تجهیزات بهترین دفاع را خواهیم داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در طول دوران جنگ حسرت تجهیزاتی را داشتیم که امروز در این نمایشگاه می‌بینم اما امروز با مجاهدت شما به چنین امکاناتی دست یافتیم.

وی با تأکید بر اینکه حرکت ما باید مبتنی بر مردم باشد، گفت: امیر حاتمی اعلام کردند که این پیشرفت‌ها با تکیه بر توان جوانان و شرکت‌های دانش بنیان حاصل شده است. در آن زمان که خمپاره موجود نبود، همین تراشکارانی که سرسیلندر ماشین را می‌ساختند تجهیزات توپ و تفنگ ساختند.

قالیباف گفت: تحولات عظیم در حوزه هوا فضا، پهپاد و صنایع در نقاطی محقق شد که به جوانان اعتماد کردیم، بهانه جویی نکرده و فرصت را در اختیار آنان قرار دادیم. اساس استحکام نظام اسلامی به صنعت و قدرت موشکی اش نیست بلکه به قلب یکایک مردم است. مردم باید باور داشته باشند که عمق استراتژیک ما قلب آنان است و همین باور موجب تحول در حوزه های مختلف می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرجا که به خدا توکل نکردیم و به مردم باور نداشتیم، نتوانستیم شعار ما می‌توانیم را محقق کنیم. گفت: هر جا که به سنت های الهی و توان مردم ایمان داشتیم، توانستیم شعار ما می‌توانیم را محقق کنیم.

وی با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در غزه گفت: در دهه ۶۰ میلادی کشورهای عربی بیشتر از پنج روز نتوانستند برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند. امروز با وحدت مسلمانان در زیر سایه قرآن، به رغم عادی سازی روابط برخی سران مرتجع منطقه با رژیم صهیونیستی، غزه توانست ۱۰ روز شجاعانه برابر دشمن تا دندان مسلح مقاومت کند و دشمن را شکست دهد این سنت الهی است.

قالیباف با بیان اینکه به دنبال بازدارندگی و دفاع از سرزمین خود هستیم، اظهار کرد: ما به دنبال صلح پایدار، آرامش و روابط دوستی با همسایگان و امت اسلامی هستیم و در برابر هر تجاوزی محکم ایستاده‌ایم.