۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

انحصار در جذب وکیل باید برداشته شود / افزایش کیفیت و کاهش هزینه وکالت با رفع انحصار

۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲
کد خبر: 521697
انحصار در جذب وکیل باید برداشته شود / افزایش کیفیت و کاهش هزینه وکالت با رفع انحصار

یک نماینده مجلس با الزامی دانستن مقابله با انحصار برخی کسب وکارهای خدماتی، معتقد است درحال حاضر مشاغلی مثل وکالت، دفاتر اسناد رسمی، دفاتر پیشخوان خدمات دولت، داروخانه‌ها و... با انحصاری که ایجاد کرده اند، زمینه فعالیت را برای متقاضیان سخت کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با اقتصادآنلاین درباره لغو انحصار از برخی مشاغل گفت: مقابله با انحصار برخی کسب وکارهای خدماتی امری الزامی است. درحال حاضر مشاغلی مثل وکالت، دفاتر اسناد رسمی، دفاتر پیشخوان خدمات دولت، داروخانه‌دارها و ... با انحصاری که ایجاد کرده‌اند، زمینه فعالیت را برای متقاضیان سخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: ایجاد انحصار آسیب‌های زیادی دارد که کاهش کیفیت و غیر رقابتی شدن بازار کسب و کارهای مربوطه از جمله مهمترین آن‌ها است.

کوچکی نژاد با اشاره به انحصار در جذب و پذیرش وکیل در کشور گفت: درحال حاضر سرانه وکیل در کشور پایین‌تر از استانداردهای جهانی است و عرضه و تقاضای وکیل نامتعادل است. در شرایط فعلی منطقی است که تعداد وکلای کشور افزایش یابد.

وی در پایان تصریح کرد: درصورتی که انحصار پذیرش وکیل برداشته شود، هزینه وکیل گرفتن هم کاهش می‌یابد؛ در این حالت، بازار وکالت رقابتی و همراه با افزایش کیفت خواهد شد.