۰ نفر

ذوالنور؛

مجلس در جریان جزییات مذاکرات وین نیست

۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۲۶
کد خبر: 521241
مجلس در جریان جزییات مذاکرات وین نیست

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آقایان ظریف و عراقچی قبل از آغاز مذاکرات کلیاتی را در کمیسیون مطرح کردند، گفت: اما در جریان جزئیات مباحثی که می‌خواهند داشته باشند، نیستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور رییس ‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون امنیت ملی در جریان محتوای مذاکرات وین قرار دارد، گفت: پیش از آغاز مذاکرات، آقای ظریف و آقای عراقچی به کمیسیون آمدند و کلیاتی را در این باره مطرح کردند اما این مربوط به دور اول مذاکرات است. ما مطلقاً در جریان جزئیات مباحثی که می‌خواهند داشته باشند نیستیم و آنها قبل از مذاکرات هیچ چیز را با کمیسیون مطرح نکردند و در این زمینه نظری هم از کمیسیون نگرفتند.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی هم که در مورد مذاکرات به ما گفته می‌‌شود باید مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. ما (کمیسیون) کسی را آنجا نداریم، حضرات نیز بنایشان بر تشریح نیست.

رییس ‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین گفت: آمریکایی‌ها به دنبال فرسایشی کردن مذاکره هستند. آن‌ها می‌خواهند غنی‌سازی ما را متوقف کنند و سپس با بحث‌های فرسایشی زمان را به نفع خودشان تمام کنند.

ذوالنور بیان داشت: رهبر انقلاب خیلی شفاف نقشه راه را تعیین کردند. نخست اینکه رویکرد نظام این است که آمریکایی‌ها باید تمامی تحریم‌های برجامی را رفع کنند. بعد ما راستی آزمایی کنیم و در صورت تایید در برجام حضور پیدا کنند. دوم اینکه فرسایشی شدن مذاکرات را ما نمی‌پسندیم. لذا سیاست گام به گامی که دولت به دنبالش بود، ابطال شد.

وی عنوان کرد: مذاکرات باید طبق این اصول انجام بگیرد و جلو برود. مجلس نیز رصد می‌کند که غیر از این اصول اتفاقی نیافتد. آمریکایی‌ها هرچقدر بخواهند مذاکرات را فرسایشی کنند، ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و غنی‌سازی را هرچقدر که نیاز داریم انجام خواهیم داد. در نتیجه زمان به ضرر ما تمام نشود و فرصتی برای ما از دست نرود.