۰ نفر

عضو هیات رییسه مجلس؛

لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس رسید

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۲۵
کد خبر: 513947
لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس رسید

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه رتبه بندی معلمان پس از طی مراحل قانونی و تصویب هیئت دولت، تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی کریمی فیروزجایی درباره لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان، گفت: این لایحه پس از طی مراحل قانونی و تصویب هیات دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

وی افزود: تصویب نهایی این لایحه در مجلس شورای اسلامی به تقویت انگیزه شغلی معلمان و افزایش راندمان فعالیت آنان منجر می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: چگونگی ارتقای معلمان بر اساس صلاحیت‌های فنی و مهارتی و عملکرد رقابتی آنان در این لایحه مورد توجه قرار گرفت.

کریمی فیروزجایی از تشکیل کمیته‌های ارزیابی معلمان برای اجرای بهینه طرح رتبه بندی خبر داد و به خانه ملت، گفت: تمامی مزایای شغلی و ارتقا یا تنزل رتبه و زمینه سازی برای پیشرفت‌های کاری فرهنگیان در این لایحه لحاظ شد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار معلمان در عرصه پیشرفت کشور، افزود: نگاه دولت و دستگاه‌های حاکمیتی به توان و بازدهی کار فرهنگیان باید تولیدی باشد.

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه نقش معلمان در برنامه‌های توسعه کشور راهبردی و عملیاتی است، افزود: ارتقای منزلت فرهنگیان برای توسعه و تعالی کشور ضرورت دارد.

کریمی فیروزجایی با تاکید بر رسالت ذاتی دولت برای ترفیه امور رفاهی و معیشتی فرهنگیان، گفت: فرهنگیان در عرصه تلاش برای توسعه علمی و بالندگی آینده سازان کشور نباید هیچ‌گونه دغدغه معیشتی داشته باشند و این امر در اعتلای فعالیت‌های آنان تاثیر گذار است.