۰ نفر

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس مطرح کرد؛

فاصله لایحه دولت در رتبه‌بندی فرهنگیان با هدف قانون‌گذار

۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۲:۳۴
کد خبر: 512519
فاصله لایحه دولت در رتبه‌بندی فرهنگیان با هدف قانون‌گذار

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس مصوبه دولت در خصوص رتبه‌بندی فرهنگیان را در حد قانون خدمات کشوری و یکسری امتیازاتی مالی دانست که منظور مدنظر قانون‌گذار نیست گفت: قانون‌گذار اعتقاد دارد که رتبه‌بندی بتواند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش ایجاد کند رتبه‌بندی یعنی ایجاد انگیزه بیشتر معلمین، ایجاد انگیزه صرفاً با اضافه کردن مبالغ مالی محقق نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به تصویب رتبه‌بندی فرهنگیان در هیات دولت و ارسال آن در قالب لایحه به مجلس اظهار کرد: علی‌رغم اینکه رتبه‌بندی معلمان بیش از ۱۰ سال است که مورد پیگیری مجلس بوده و در قانون برنامه ششم نیز قرار بود که در سال اول برنامه دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه شود، این مهم محقق نشد.

وی با بیان اینکه دو بار طرح دوفوریتی درباره رتبه‌بندی معلمان به مجلس ارائه داده شده و هر بار مجلس به یک‌فوریت آن رأی داده، گفت: در حال حاضر نیز طرح رتبه‌بندی به‌صورت یک‌فوریتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح است.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی علت عدم ارسال لایحه رتبه‌بندی توسط دولت به مجلس را عدم اعتقاد دولت به ارائه لایحه رتبه‌بندی به مجلس عنوان کرد و افزود: دولت معتقد بود که نیازی نیست لایحه‌ای به مجلس ارائه کند چراکه معتقد بود خودش بنویسد و خود نیز عمل کند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باوجود عدم ارائه لایحه توسط دولت، طرح یک‌فوریت رتبه‌بندی فرهنگیان به مجلس آورده شد و تأکید به ارائه لایحه دولت به مجلس داشت، تصریح کرد: هیات دولت کلیات را مصوب کرد و با توجه به اینکه پیش‌نویس آن را مطالعه کردم این مصوبه، فرهنگیان را اقناع نکرده و با اصل رتبه‌بندی فاصله دارد.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی مصوبه دولت در خصوص رتبه‌بندی فرهنگیان را در حد قانون خدمات کشوری و یکسری امتیازاتی مالی دانست که منظور مدنظر قانون‌گذار نیست و بیان کرد: قانون‌گذار اعتقاد دارد که رتبه‌بندی بتواند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش ایجاد کند، رتبه‌بندی یعنی ایجاد انگیزه بیشتر معلمین و ایجاد انگیزه صرفاً با اضافه کردن مبالغ مالی محقق نمی‌شود، باید عنوان معلم و شخصیت معلم با توجه به سوابق و تجربیات تغییر کرده و به استاد تمامی و رتبه‌های دیگر دسترسی پیدا کنند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه مصوبه دولت در رتبه‌بندی فرهنگیان فرصت خوبی برای تحقق این مهم است، گفت: این طرح هنوز به مجلس ارائه نشده و احتمالاً بعد از عید در دستور کار قرار بگیرد، با توجه به اینکه لایحه دولت لایحه عادی است در کمیسیون‌ها موردبررسی قرارگرفته تا روی منابع مالی و شاخص‌ها با مشورت متخصصین و کارشناسان مختلف حتی بیرون از مجلس انجام‌گرفته و با یک چکش‌کاری درست ارائه شود تا انتظار قانون‌گذار و فرهنگیان را برطرف کند.