۰ نفر

نمایندگان مجلس تصویب کردند؛

اختصاص ۳۲هزار میلیارد از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به توسعه اشتغال

۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۴۵
کد خبر: 511534
اختصاص ۳۲هزار میلیارد از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به توسعه اشتغال

با تصویب مجلس ۳۲هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به توسعه اشتغال با اولویت استان‌های با نرخ بیکاری بالا اختصاص یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه 16اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، جزء 1 تا 6  بند (الف) تبصره (18) ماده واحده لایحه بودجه با 189 رأی موافق و 11 رأی مخالف موافقت کردند.

در جزء 1 تا 6 بند (الف) تبصره (18) ماده واحده لایحه بودجه آمده است:

1- مبلغ سیصد و بیست هزار میلیارد (320.000.000.000.000.00) ریال از منابع ردیف (۲۸) تبصره (۱4) این قانون، به ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان‌های با نرخ بیکاری بالاتر اختصاص می یابد.

۲ - منابع یادشده از طریق سپرده‌گذاری در بانک‌ها با اولویت بانک‌های توسعه ای و تخصصی و صندوق کارآفرینی امید به منظور سرمایه گذاری برای تولید، اشتغال و کارآفرینی با تأکید بر فعالیت ها و زنجیره تولید و تأمین کالاهای اساسی و راهبردی با سازوکار تسهیلات تلفیقی و ترکیبی با منابع بانک و با نرخ ترجیحی تخصیص یافته و تلفیق منابع در اختیار و مجاز دستگاه اجرائی مرتبط و همچنین منابع صندوق توسعه ملی با رعایت اساسنامه آن مجاز است.

٣- نرخ سود سپرده گذاری منابع مذکور حداقل یک درصد(۱٪) و نرخ سود تسهیلات اعطایی متناسب با میزان مشارکت منابع بانکی و صندوق کارآفرینی امید بر اساس دستورالعمل شورایی مرکب از وزیر امور اقتصادی ودارایی (رییس)، سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی، نفت، ارتباطات و فناوری ا طلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور تعیین می‌شود.

یک نماینده از هر یک از کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی و اجتماعی به عنوان ناظر در شورای مذکور حضور می یابند. یک نفر از سه نماینده مزبور از مناطق محروم می باشد.

4- طرحهای مشمول این بند بر اساس دستورالعمل مصوب شورای یادشده توسط شورای برنامه ریزی و توسعه هر استان تعیین می شود.

5-  تا ده (۱۰٪) درصد از منابع مزبور به صورت کمک فنی و اعتباری و یارانه سود می باشد.

6- سازمان هدفمندی یارانه ها مکلف است صد در صد ( 100%) منابع مندرج در بند (۲۸) مصارف تبصره (14) را متناسب با میزان وصولی به صورت ماهانه یک دوازدهم مطابق سهم هر دستگاه  راسا پرداخت کند.