۰ نفر

در مجلس تصویب شد؛

تکلیف آموزش و پرورش به استخدام فرهنگیان طرح مهرآفرین و قرآنی

۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۵۸
کد خبر: 510845
تکلیف آموزش و پرورش به استخدام فرهنگیان طرح مهرآفرین و قرآنی

نمایندگان مجلس آموزش و پرورش را مکلف به استخدام معلمان طرح مهرآفرین و کلیه معلمان قرآنی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (چهار‌شنبه، 13 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با بندهای الحاقی (4)، (5) و (6) تبصره (21) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند الحاقی (4) تبصره (21) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور مکلفند نسبت به استخدام معلمان طرح مهرآفرین از محل باقیمانده مجوزهای استخدامی استفاده نشده و همچنین کلیه معلمان قرآنی اقدام نمایند. بارمالی ناشی از اجرای این بند از محل ردیف 127503 وزارت آموزش و پرورش در سقف پانصد میلیارد( 500.000.000.000)ریال تأمین می گردد.

براساس بند الحاقی (5) تبصره 21 ماده واحده لایحه مذکور؛ دولت مکلف است پس از پرداخت اعتبارات حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته، پرداخت اعتبارات ردیف های بنیه دفاعی را در اولویت قرار داده و به نحوی عمل نماید که درصد واگذاری در تمام مقاطع زمانی با درصد تحقق منابع بودجه عمومی حداقل برابر باشد و در پایان سال  حداقل تا هشتاددرصد(80%) واگذاری انجام شود.

در بند الحاقی (6) تبصره 21 ماده واحده لایحه بودجه 1400 آمده است: دولت مکلف است بیست­درصد(20%) از اعتبارات متوازن سازی مناطق کم برخوردار برای اجرای طرحهای بسیج سازندگی و قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدائی سپاه را در همان مناطق به آنها اختصاص دهد تا سازمان های مذکور با هماهنگی شورای برنامه ریزی استان در مناطق کم برخوردار استان هزینه نماید.