۰ نفر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تشریح کرد؛

مهمترین دلیل ورود مجلس به تصویب قانون اقدام راهبردی

۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴
کد خبر: 508080
مهمترین دلیل ورود مجلس به تصویب قانون اقدام راهبردی

پور ابراهیمی تاکید کرد که موضع جمهوری اسلامی حل مشکلات اقتصادی است و باید بر اساس آن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها کامل اجرا شود.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،   پور ابراهیمی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی توافق‌نامه بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: مهمترین دلیل ورود مجلس به تصویب قانون اقدام راهبردی، رفع تحریم‌های اقتصادی به خصوص تحریم های  بانکی، بانک مرکزی، فروش نفت ایران و خدمات و حمل و نقل بود.

وی افزود: برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید تحریم های ظالمانه یک جانبه لغو شود لذا مجلس ورود کرد تا گره از کار اقتصادی مردم برداشته شود و مشکلات را برطرف کنیم. موضع جمهوری اسلامی ایران حل مشکلات اقتصادی و اجرای کامل و دقیق قانون لغو تحریم ها است که رفع کننده مشکلات خواهد بود.

پورابراهیمی تاکید کرد: اگر تصمیمی غیر از این و مخالف رفع تحریم ها و مشکلات اقتصادی گرفته شود خیانت به مملکت است باید مبنای همه تصمیمات رفع مشکلات اقتصادی باشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مواجهه با آمریکا در منطقه گفت: بر اساس خاطرات حاج ‌قاسم سلیمانی، رییس سازمان سیا در بحبوحه جنگ با اسرائیل، سوریه و عراق پیام مذاکره به سردار ارسال کرد. پمپئو که بعدها وزیر امور خارجه آمریکا می‌شود گفت سردار نامه را نمی‌پذیرد.

وی در پایان از نمایندگان درخواست کرد که به اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی به دلیل عدم اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها رای دهند.