۰ نفر

میرتاج الدینی؛

رد کلیات لایحه بودجه نابسامانی ایجاد می‌کند

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۳۳
کد خبر: 502380
رد کلیات لایحه بودجه نابسامانی ایجاد می‌کند

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به هیچ عنوان موافق رد کلیات لایحه بودجه سال آینده کشور نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: باید توجه داشت که در صورت رد کلیات بودجه سال آینده کل کشور در مجلس شورای اسلامی و متعاقب آن ارایه بودجه ۳ دوازدهمی از سوی دولت بدون تردید نابسامانی بودجه‌ای در کشور به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به گزارش کمیسیون تلفیق مجلس درباره بودجه سال آینده، اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق بودجه تصمیم بر آن شد که منابع حاصل از آزادسازی حساب ۸ میلیارد دلار، برای جبران افزایش قیمت کالاهای اساسی برای مردم هزینه شود.

میرتاج الدینی ادامه داد: همچنین ۲.۵ میلیارد دلار از این محل که برابر با ۳۲ هزار میلیارد تومان می‌شود برای واردات دارو تخصیص داده شد و مابقی برای پرداخت یارانه نقدی و حمایت معیشتی آحاد مردم در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو  در مجلس شورای اسلامی گفت: اقداماتی در کمیسیون تلفیق برای بودجه سال آینده کشور صورت گرفته است که می توان به تخصیص ۳۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از اشتغال و یا مساعدت حداکثری برای محرومیت زدایی اشاره کرد.

میرتاج الدینی افزود: بر همین اساس اعتبارات عمرانی هم از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش و در کنار آن میزان اوراق مالی هم برای هزینه‌کرد در طرح های عمرانی از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به ۱۴۸ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.