۰ نفر

در کمیسیون عمران مجلس؛

لایحه موافقت نامه ارتباط بین‌المللی راه آهن ایران و افغانستان بررسی شد

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۲۶
کد خبر: 497007
 لایحه موافقت نامه ارتباط بین‌المللی راه آهن ایران و افغانستان بررسی شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بحث و بررسی پیرامون لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و دولت افغانستان در خصوص ارتباط بین المللی راه آهن در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ سید البرز حسینی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون لایحه موافقت‌نامه بین جمهوری اسلامی ایران و دولت افغانستان در خصوص ارتباط بین المللی راه آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت ماده واحده آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این لایحه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری افغانستان به دلیل وجود روابط دوستانه و حسن همجواری از حیث خطوط ارتباطی بین المللی نیز به تفاهم رسیدند تا در حوزه تبادل کالایی و مسافر از ظرفیت‌های هر دو کشور استفاده شود. این توافقنامه شرایطی را ایجاد خواهد کرد که دو کشور از ظرفیت باری و مسافری یک‌دیگر در حوزه حمل‌ونقل بین المللی نیز استفاده بهینه را ببرند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس تصریح کرد: در ادامه جلسه نیز لایحه مشارکت عمومی_خصوصی که بررسی آن از چندی پیش در کمیسیون آغاز شده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. یکی از اهداف این لایحه ساماندهی و ایجاد بستر مناسب برای استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوص در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی است. بررسی این لایحه در کمیسیون ادامه دارد.