۰ نفر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس؛

لایحه تجارت چندوجهی است

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
کد خبر: 496824
لایحه تجارت چندوجهی است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه تجارت دارای بخش‌های حقوقی، اقتصادی، بازرگانی و تجاری است و پیشنهاد ما این است که حتما کمیسیون ویژه‌ و مشترکی برای بررسی لایحه تجارت در مجلس تشکیل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت، اظهار داشت: لایحه تجارت سابقه چندین دوره‌ای در مجلس دارد. این لایحه شاید در پنج دوره مجلس مورد بررسی قرار گرفته است و کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس محور بررسی لایحه تجارت در ادوار گذشته مجلس بوده است.

وی افزود: در مجلس گذشته بخشی از فصل‌های لایحه تجارت با سرعت و عجله مورد بررسی قرار گرفت. شورای نگهبان قانون اساسی به این موضوع ایراد وارد کرد و لایحه مذکور مجدداً به مجلس بازگردانده شد. ایراد شورای نگهبان ناظر بر این است که تمام ماده‌ها و فصل‌های لایحه تجارت باید در صحن علنی بررسی و یکجا به شورای نگهبان ارسال شود.

پور ابراهیمی تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس این آمادگی را دارد که ماده‌های احکام اقتصادی لایحه مذکور را مورد بررسی قرار دهد. پیشنهاد ما این است که حتماً کمیسیون ویژه و مشترکی برای بررسی لایحه تجارت در مجلس تشکیل شود.

وی افزود: لایحه تجارت دارای بخش‌های حقوقی، اقتصادی، بازرگانی و تجاری است که با توجه به این موضوع کمیسیون مشترک باید تشکیل شود و در آن از تمام کمیسیون‌های مجلس و دستگاه‌های دولتی مرتبط دعوت شود که نظراتشان را اعلام کنند.