۰ نفر

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی؛

بحث اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از سالیان پیش دنبال می‌شد

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۲:۱۱
کد خبر: 493965
بحث اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از سالیان پیش دنبال می‌شد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که معیارهای دیده شده در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری کمک می کند تا نامزدهایی توانمندتر و کارآمدتر در عرصه رقابت‌های انتخاباتی وارد شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل حسین زهی درباره تاثیر طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری بر روند انتخابات، بیان کرد: بحث اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری یکی از مسائلی بود که از سالیان گذشته دنبال می شد و هدف اصلی آن تغییراتی در شرایط ثبت نام داوطلبین برای حضور در انتخابات و ساماندهی فرآیند انتخابات است.

وی در ادامه اظهار کرد: حضور جمعیت کثیری در مرحله ثبت نام به یک معضل برای شورای نگهبان و دولت تبدیل شده است اما در این طرح با در نظر گرفتن معیارهایی برای سن، مدرک تحصیلی، سوابق اجرایی، رجل سیاسی، رجل مذهبی و مدیر و مدبر بودن شاخص های روشن تری را برای داوطلبین حضور در انتخابات ریاست جمهوری تعریف کرده تا روند انتخابات از نظم بیشتری برخوردار شود.

نماینده مردم خاش در مجلس تصریح کرد: این طرح در مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس و نماینده دولت در کمیسیون مربوط بررسی شده و اکنون در صحن مجلس در حال بررسی پیشنهادات نمایندگان نیز است و هدف اصلی این طرح ساماندهی و نظم بخشی در ثبت نام نامزدها می باشد.

حسین زهی در پایان تاکید کرد: معیارهای دیده شده در این طرح به ویژه در بخش سوابق اجرایی و رجل سیاسی و رجل مذهبی و مدیر و مدبر بودن کمک می کند تا نامزدهایی توانمندتر و کارآمدتر در عرصه رقابت های انتخاباتی وارد شوند. از سوی دیگر هریک از نامزدها موطف هستند برنامه خود را برای حل مشکلات مردم ارائه کنند.