۰ نفر

عضو کمیسیون تلفیق مجلس؛

منابع لایحه بودجه ۱۴۰۰غیرواقعی است

۵ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۱۲
کد خبر: 492738
منابع لایحه بودجه ۱۴۰۰غیرواقعی است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه لایحه بودجه 1400به آمریکا و اروپا این پیام را می‌دهد که اگر می‌خواهید ملت و نظام پای میز مذاکره بنشینند، باید تحریم‌ها را بیشتر کنید، گفت: منابع لایحه بودجه کاملاً غیرواقعی است و در خواب‌ و خیال‌ محقق می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جواد نیک بین عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره ایرادت لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ به دلیل منابع درآمدی غیر واقعی آن تبعات امنیتی برای کشور دارد. لایحه بودجه ۱۴۰۰ دادن پالس به دشمن است. لایحه مذکور این پیام را به امریکا و اروپا می دهد که فروش ۲.۳ میلیون بشکه ای نفت قطعا محقق نخواهد شد، بنابراین اگر میخواهید ملت و نظام پای میز مذاکره بنشینند، باید تحریم ها را بیشتر کنید.

نیک بین ادامه داد: با لایحه بودجه ۱۴۰۰ خیلی واضح و روشن به غرب می‌گوییم، تحریم‌ها را بیشتر کنید تا مذاکره کنیم. هدف گذاری برای فروش ۲.۳ میلیون بشکه ای نفت، گره زدن منافع ملی به حدس و گمان است.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به منابع پیش بینی شده از محل فروش اموال مازاد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است از محل فروش اموال مازاد ۲۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی حاصل خواهد شد. این میزان فروش اموال مازاد قطعا محقق نخواهد شد، اگر هم محقق شود، کشور فروشی شده و از منبع مالی پایداری استفاده نکرده‌ایم. منابع لایحه بودجه کاملاً غیرواقعی است و در خواب‌ و خیال‌ محقق می‌شود. هدف گذاری کردن ۷۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق سلف نفتی منابع مالی بدست آورند. این موضوع یعنی پیش خور کردن ثروت دولت آینده و چراغ سبز به افزایش قیمت دلار نشان دادن است.
نیک بین در پایان با تاکید بر اینکه توصیه مقام معظم رهبری درخصوص مدیریت منابع ارزی صندوق توسعه ملی هم به جا و پسندیده بود، اظهار داشت: با این توصیه بیش از ۲۵ درصد از منابع درآمدی بودجه وضعیت مبهم پیدا می‌کند. به عنوان عضوی از کمیسیون تلفیق به کلیات بودجه ۱۴۰۰ رای منفی خواهم داد. بودجه باید برگردد به دولت و اصلاح شود.