۰ نفر

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها؛

نظم بخشی به روند انتخابات از نقاط قوت طرح اصلاح قانون انتخابات است

۴ دی ۱۳۹۹، ۲:۴۴
کد خبر: 492411
نظم بخشی به روند انتخابات از نقاط قوت طرح اصلاح قانون انتخابات است

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد که تعریف شاخص هایی برای سن، میزان تحصیلات و سوابق کاری برای داوطلبین حضور در انتخابات ریاست جمهوری به روند انتخابات نظم می بخشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی حدادی، با اشاره به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: ماده یک این طرح به شرایط عمومی داوطلبین برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری باز می گردد که در این دوهفته به طور مفصل در صحن مجلس بر روی آن بحث صورت گرفت. بر اساس قانون فعلی هر کسی با هر سن و هر میزان تحصیلاتی می توانست برای حضور در انتخابات کاندید شود.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از نقاط قوت این طرح که در کمیسیون نیز بر روی آن تاکید شده بود، نظم دهی به روند انتخابات و تعیین ساختاری تعریف شده برای داوطلبین حضور در انتخابات ریاست جمهوری بود. در این طرح شاخص هایی برای سن، میزان تحصیلات و سوابق کاری برای داوطلبین حضور در انتخابات ریاست جمهوری تعریف شده است که به روند کار نظم می بخشد.

نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس تصریح کرد: در ماده ۲ این طرح که بررسی آن به زودی در صحن مجلس آغاز می شود، معیارهایی برای رجال سیاسی، رجال مذهبی و مدیر و مدبر بودن در نظر گرفته شده است. در بررسی این طرح در کمیسیون به اسناد بالادستی و سیاست های ابلاغی حضرت آقا که به شایسته گزینی تاکید دارند، توجه شده است و از نظرات اندیشکده شورای نگهبان و مرکز پژوهش های مجلس و حتی نظرات منتقدین نیز در جمع بندی این طرح و تعریف معیارها برای داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری استفاده شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در حوزه شرایط اختصاصی نظیر رجال مذهبی و رجال سیاسی، مدیر و مدبر بودن و حسن سابقه بحث های مفصلی صورت گرفته تا به کارآمدی لازم دست پیدا کنیم. در تعیین سن برای داوطلبان نیز نگاه ما به این بود که فرد داوطلب برای ریاست جمهوری توانایی جسمی لازم برای پیگیری امور و نظارت برخوردار باشد.

وی افزود: ان شاءالله با انضباط بخشیدن به این روند و کارآمد کردن قانون شاهد حضور افرادی توانمند برای حل مشکلات کشور باشیم. متاسفانه امروز برخی از سومدیریت ها و تفکرهای غرب گرایی در سیستم مدیریتی باعث شده از توانمندی ها و ظرفیت های داخلی برای حل مشکلات غافل شویم.