۰ نفر

یک نماینده مجلس؛

بودجه باید از شفافیت لازم برخوردار باشد

۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳
کد خبر: 488940
 بودجه باید از شفافیت لازم برخوردار باشد

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که توجه به کاهش تنگنای معیشتی مردم و شفافیت جهت نظارت عملکردی دو مولفه مهمی است که باید در بودجه نویسی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احمد مرادی با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در تنظیم لایحه بودجه مورد انتظار مردم و نمایندگان می باشد، بحث شفافیت بوده و باید در همه ابعاد بودجه به این مسئله کلیدی توجه شود تا همه دستگاه های نظارتی بتوانند بر بودجه نظارت داشته باشند. شفافیت در بودجه شرکت های دولتی نیز یکی از موارد مهم در تنظیم بودجه در مجلس است.

وی در ادامه تاکید کرد: از دیگر مواردی که در تنظیم بودجه باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به طبقه محروم جامعه می باشد. بودجه باید به نحوی نوشته شود که در طول یک سال بتواند بخش اعظمی از مشکلات معیشتی مردم را پوشش دهد. بودجه ای که دولت در طول سال های گذشته به مجلس ارائه کرده نیز دارای مشکلاتی در تبصره ها بوده است که در مجلس اصلاح شده است.

نماینده مردم بندر عباس در مجلس تصریح کرد: دولت باید از تجربه های سال های گذشته در بودجه نویسی استفاده کند. مجلس نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا بودجه ای که مصوب می شود قابلیت اجرایی داشته و در حقیقت عملیاتی باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: در طول این سال ها شاهد بودیم که عمدتا بودجه حداکثر بین ۳۰ تا ۵۰ درصد محقق شده است و کسری ۵۰ درصدی فشار خود را بر مردم وارد کرده است. نگاه غیر واقعی به درآمدها باعث می شود تا بودجه از عملیاتی بودن فاصله بگیرد. این موارد باید در تنظیم بودجه مد نظر قرار گیرد.