۰ نفر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تشریح کرد؛

پیامدهای قانون پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی

۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹
کد خبر: 487854
پیامدهای قانون پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی

پور ابراهیمی گفت: رویکرد میان مدت و بلندمدت دولت‌ها تقویت بنیه اقتصادی خانوارها و افزایش ارزش پول ملی باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قانون پرداخت یارانه برای تأمین کالاهای اساسی، اظهار داشت: ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که هر گونه کمک کوتاه‌مدت برای رفع دغدغه‌های معیشتی مردم به ویژه در ماه‌های پایانی سال 99 که شرایط اقتصادی به دلیل کاهش ارزش پول ملی و آثار تورمی آن از یک سو و از طرف دیگر وضعیت شیوع ویروس کرونا که کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده لازم و ضروریست.

وی افزود: اخیرا هم دوباره شاهد هستیم که با تصمیمات اتخاذ شده برخی از کسب و کارها که به صورت متوسط کار می‌کردند تعطیل شوند لذا مردم از لحاظ معیشتی تحت فشار هستند. در تمام دنیا هم کشورها در چنین شرایطی برای کمک به مردمشان اقداماتی را انجام می‌دهند.

پور ابراهیمی ادامه داد:آنچه که پر واضح هست این است که در این شرایط باید به مردم کمک کرد، هر گونه اقدامی که بتواند در کوتاه‌مدت باری از دوش مردم به ویژه مستضعفان، اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین جامعه بردارد به اعتقاد بنده کار ارزشمندی است چه از ناحیه مجلس و چه از ناحیه دولت باشد.

وی اضافه کرد: برخی عنوان می‌کنند که عددهایی که برای کمک معیشت مطرح می‌شود بسیار ناچیز است اما بنده معتقد هستم به هر اندازه‌ای که بشود کمک کرد، قابل قبول و مورد حمایت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: البته اعتقاد بنده بر این است که پرداخت کمک‌ها در قالب یارانه نقدی سبد کالایی و غیره باید کوتاه‌مدت باشد و مسیر میان‌مدت و بلندمدت‌مان باید تقویت بنیه اقتصادی خانوارها و افزایش قدرت خرید مردم باشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خاطر نشان کرد: بعضا در حوزه انتخابیه مردم به نمایندگان می‌گویند که احتیاجی نیست که دولت به ما کمک کند شما ارزش پول ملی را حفظ کنید و نیازی به اقدامات کمک معیشتی نیست.

پورابراهیمی تاکید کرد: بنابراین ما باید به شرایطی برگردیم که مردم قدرت خرید مانند گذشته را پیدا کنند و راه رسیدن به این هدف چیزی نیست جز افزایش ارزش پول ملی، پس رویکرد میان‌مدت و بلند‌مدت دولت‌ها و مسئولان باید تقویت بنیه اقتصادی خانوارها باشد تا آنها اصلا نیازمند کمک نباشد.